Roligare saker kan jag göra för pengarna..

… än att betala för en ny krona + en ny rotfyllning, då det finns idioter och klåpare även i tandläkarvärlden 😦

Men det är just vad jag ska göra.. betala en si så där 7000kr för att få den fixad.
Å andra sidan skulle den där tanden kosta mig det samma (eller mer) om jag inte gör det, eftersom lagningen aldrig tycks hålla på skiten. Så då känns valet enkelt trots allt.
Men jag kan räkna upp väldigt många roligare saker att göra för den summan.

Nåja, har ändå haft en bra vecka.
Kom in någorlunda i jobbet i slutet på veckan och igår kväll hade jag och sambon fixat barnvakt. Blev en sväng in till stan för att gå ut och käka med två vänner och sen ta några öl på Bishop. Händer inte allt för ofta att vi kommer iväg på såna här roligheter så jag njöt för fullt 😀
Idag har jag haft svärmor kvar här under dagen så jag passade på att ge mig ut i blåbärsskogen och hann få med mig 1½ liter hem innan det vankades lunch.

För två veckor sedan har man sett en björn uppe vid vägen (ca 600 meter från vårt hus) men nallen har inte gjort mig sällskap i blåbärsriset. Inte heller har den fått mig att öka takten på löparrundorna.
Kanske lika bra det för jag hade nog skitit på mig och tappat alla bär. 😉

7 comments

  1. Usch, nä vilken otur! Att det ska vara så jäklans dyrt att gå till tandläkaren. Det är ju sanslöst! Det är ju inte direkt att man bara har 7000 kr liggandes skräpandes i fickan! Fy sjutton! Borde inte vara dyrare än att gå till läkare, så det så!

    Trevligt med lite vuxentid och mys med att gå ut och äta 🙂 Hoppas ni hade trevligt! Hoppas du slipper träffa på björnen även i fortsättningen! Kramar!

    1. Förstår inte heller varför det ska va så in i h-vete dyrt. Helt galet och inte konstigt alls att det inns de som skippar tandläkarbesök. Men nu har jag påbörjat skiten och det känns helt ok (har ju inte betalat än 😉 )
      Vuxentid är a och o med småbarn och vi hade supertrevligt 😀
      Björnen har jag inte sett till men om jag gör det ska jag hälsa från dig 🙂
      Kramar

  2. Asså-jag fattar inte vad de ska vara som gör att det kostar så mycket? Verkligen, fattar inte?
    Om det är en osynlig tand hade dem fått dra den istället..el sätta en stifttand? Kanske inte går..men känns meningslöst att laga samma tand flera ggr 😦
    Kramar Åsa

    1. Håller med! Jag fattar det inte heller 😦
      Jag kan säga att tanken på att dra ut den svischade förbi och den hade nog rykt om det hade varit den längst in men nu är det kindtanden framför och det kändes inte så skoj.

      Kram på dig.

Kommentera

