Drar i handbromsen..

Vart är de där dagarna då jag bara kan ligga och ha det göttigt i en solstol, läsa en rolig bok, äta glass och slumra till i solen????
De kommer väl antar jag. Sommaren och ledigheten är lång. (som tur är)

De 6 dagarna på Gotland bjöd på soliga dagar, dop, bröllop, picknick i Almedalen, glass och fika i solen på hamnen, grillkväll, vänner, släkt och familj och alldeles för lite sömn.
Midsommarafton firades hemma med B´s familj. Efter sillunchen gav vi oss iväg för en tur med traktor och lövad vagn till hemligt ställe för fika och lekar med en drös människor från byn. Svenne banan 🙂
Kvällen avslutades hemma med grillning och pilkastning där jag vann överlägset, bakifrån *host host*

Sen blev det en vilodag på söndagen och igår dök min bror med familj upp och de stannar tills på fredag.
Full fart är bara förnamnet!

Men om en vecka sticker jag och älsklingen iväg till Barcelona 😀
Bara vi två i tre dagar och två nätter.
Av olika anledningar blev det inte någon överraskningspresent som tanken var. För så fort vi landar på torsdagen så bär det av med ett nytt plan för hans del, för att hinna till en spelning. Men vad gör väl det, när vi får ha varandra för oss själva de här dagarna och fira hans födelsedag? 😉

 

16 comments

  1. Ja va tusan dom där lata dagarna kommer förr eller senare. Men att ha fullt upp med roligheter är ju inte helt tokigt det heller :).

    Men va skönt att få komma iväg på två, det behövs som småbarnsförälder 🙂

  2. Oj, ja du kommer att ha hunnit med en massa roliga händelser under din semester, om det fortsätter i den här takten hi hi hi.
    Så mysigt ni kommer att få det i Barcelona, bara ni två! Det är ni sååå värda.
    Önskar dig en fortsatt härlig semester!
    Kram kram

  3. Fullt ös är också ganska roligt när det liksom inte är några måsten. Och så har du ju massa fina, lugna stunder att se fram emot. 🙂

  4. Man hinner mycket på två dagar! Ta ned badkläder. Beachen finns mitt i stan närapå.

    Ja har man gäster så blir det inte så lugna dagar.

    Åter igen så tänker jag att jag aldrig varit på Gotland. Verkligen påtiden!

    Ha det nu så gott! Kommer ni kanske t o m att vara i Spanien när ffotbollsfinalen är? Det kan ju bli häftigt även om man inte är fotbollsnörd 🙂

    Hola Espania!

    1. Ja det blir ju 3:e gången för min del som jag besöker staden och första för B vilket är extra skoj. Ska bara göra det göttigaste 😉
      Vi åker på tisdag så finalen får vi se på hemmaplan.
      Och jag har sagt det förr… ta med M till Gotland 🙂
      Hola!

Kommentera

