Förmiddagens syssla

När katten sambon är borta, dansar råttorna på bordet rensar jag kylen.
Vi har nämligen inte samma åsikt när det gäller hur länge vissa saker kan stå kvar i kylskåpet.
Så, listig som jag är så passar jag på med en rensning när det är fritt fram 😉

Tror även att regn väcker den stora rensaren inom mig.

Igår och en sväng i morse har jag även rensat grusgången från ogräs.
Glammigt värre!
Lagom till varje sommar då jag vill ha sommarfina händer och naglar, ser jag mer ut som en riktig grovjobbare med förstörda naglar och förhårdnader på pekfingret, som tydligen är det finger som tar mest skada av att dra upp grästuvor. (inte ens handskar hjälper)
Men fint blir det 🙂

Idag åkte B till Ukraina för å jobba.
Jag och W får ladda på hemmaplan istället inför matchen imorgon.

11 reaktioner på ”Förmiddagens syssla

  1. Men vad skönt det är när man får sånt där gjort ändå 🙂 Duktig du är! Sånt där ska man passa på att göra medan energin finns. Som igår när jag rensade garderoben. Det är ju inte ofta, åtminstone för mig som den där rensningsenergin dyker upp 😉 Skulle behöva ut och rensa mellan plattorna igen, men det tar jag en annan dag. Idag när det är mulet ska jag iaf dammsuga 🙂

    Kram på dig!

    1. Ja efteråt känns det riktigt bra och jag kände igen mig i din garderobsrensning. Jag startar också alltid en när det är något jag vet ska finnas där men som jag inte hittar 🙂
      Kram på dig.

  2. Nä men är han med i EM landslaget ;-)) Wow!
    …. tror nog inte det…..

    Ang. kylskåp så är vi lika! Jag är rätt så petig Ang det området. M inte så petig…
    Smörkniven kvar i smörasken är no no. Ingen osthyvel heller! All mat ska ligga i en påse, plastlåda eller dyl. Likaså i frysen.
    M kan ställa in en öppnad köttbulleförpackning som den är. Då ryser jag.

    Vi har pratat om detta och jag här förvanat honom att kyl o frys ska jag sköta 😉
    Hmmm så han då…

    Så du här en själsfrände i detta hos mig 🙂

    1. Haha nä det är han ju inte, men han är där och spelar för arrangörerna 🙂
      Skönt å höra att jag har en själsfrände i kylskåpsfrågan. Då kan vi gadda ihop oss om det behövs 😉

  3. Att rensa är så sjukt skönt ibland! 🙂
    Fast jag drar oftast igång för stora projekt som sen blir sådär halvfärdiga…

    Vad härligt det verkade på herrgården! Inte helt fel att komma bort ett dygn i en sån miljö även om det är jobb med i bilden.

    Ta hand om dig och W!

    Stor kram

Kommentera

