Kultur och soffbyte

Igår 06.20 tryckte vi in oss i en buss för klassresa till huvudstaden och ett besök på Naturhistoriska + Cosmonova. Har varit där ett antal gånger med förra jobbet så jag fick bli lite av en guide 🙂
På vägen hem var jag så trött så jag trodde att jag skulle somna. Fick låta munnen gå hej vilt i alla möjliga ointressanta samtalsämnen för att hålla ögonen öppna. Hade ju sett snyggt ut om jag hade slocknat 😉

På kvällen bjöd vi över grannen på mat som tack för hjälpen med all bärhjälp vid soffbytet.
Blev klyftpotatis och morötter i ugn, Biffteki, Tzatziki och sallad 🙂 MUMS! Lite gott rödvin till det blev pricken över i.
När det gäller soffan gjorde vi ett rejält kap på Blocket där vi hittade en MIO-soffa i nyskick för endast 5000kr. Varför betala mer när vi inte vet hur länge vår son håller en soffa ren och fin?
sagt och gjort. Jag var modig och överlämnade bestämmandet till B som åkte iväg när jag spelade tennis i onsdags. Var faktiskt aldrig orolig 🙂 Han har god smak den mannen!

Den är ljusare än den förra vi tittade på, men den matchar vår kamin desto bättre 🙂
Nu ska jag hitta en matta att ha under bordet. Det får bli ett mission i helgen.
Tyvärr får vi inte mysa tillsammans i den på länge. Vinkade hej då i morse och ses igen på tisdag.
Tur det händer andra roliga saker i helgen då 🙂

8 comments

  1. Måste säga en sak, jag hade tydligen fortfarande din förra bloggadress (blogspot) i Bloglovin. Döm om min FÖRVÅNING när den ”lever” Fick en hel bunt med inlägg i dag!! Någon har tagit över din förra adress alltså, o jag kopplade inte alls må jag säga….. för inget stämde… haha

  2. Jag tycker cosmonova är barnsligt roligt 😉 Och även alla roliga djur 😉 Särskilt Polardelen!

    Soffan var ju jättesnygg, ser oanvänd ut! Vilket kap 🙂 Matta låter som ett roligt projekt 😀 Jag kan hjälpa dig, haha 😉

    Kraam!

  3. Den var ju jättesnygg! Och passar ju även till bordet 🙂 Vad kul med nytt! En soffa gör mycket 🙂 Vad jobbigt det är när man blir så där fruktansvärt trött att man måste göra nåt för att hålla sig vid liv nästintill 🙂 En ren pina! Hoppas det var trevligt och lyckat i alla fall. Vad kul det ska bli att träffa dig imorgon! Kramar!!! och ha en mysig kväll även om B åkt bort…

Kommentera

