Soffpotatis

Vi tycker att det är dags att införskaffa en mysigare soffa. Så igår var vi iväg till Västerås där vi hittade en som vi båda föll för 🙂
Har ikväll tagit kort på den vi har och lagt ut en annons på blocket.
Kruxet med det hela är att jag inte tror att det är så lätt att bli av med den när vi bor som vi gör.
I Stockholm känns det enklare att bli av med allt möjligt.
Men om ni läsare hjälper till att hålla tummarna kanske det går?? 😉

Och det värsta som kan hända är att vi blir utan soffa ett tag i väntan på den nya.
I-landsproblem!

Här hemma har vi en liten skrutt som åkt på ögoninflammation 😦 Inte den värsta sorten än så länge, peppar, peppar, men kladdar och kliar gör det.
Då värker det i mammahjärtat kan jag lova.
W får va hemma med B imorgon och jag får gå och jobba.

Idag hade jag hoppats på att få va med om en kalvning 🙂
Granntjejen hörde av sig i morse att de fått en kalv och att de var säkra på att hon väntade tvillingar. Vi gick där och väntade men sen gick jag hem och väntade på ett samtal.
Men tji fick vi. Tjockiskossan (oj vad elakt det lät) väntade inte alls tvillingar. Vilken lurifax 🙂
Men det blir fler chanser.

12 reaktioner på ”Soffpotatis

  1. Passa dig, jag vet minsann hur det är när man köper en ny soffa…det är som en förälskelse man vill bara ligga och mysa och aldrig skiljas. Nu är det kört med träningen 😉

  2. Å där kom jag på att jag inte skrivit om mitt soffköp…
    Här blev det en röd Ektorp. En trea med fotpall.
    Skön både att ligga och sitta i!

    Jättenöjd! PAssar perfekt in. En ny matta ska det bli också.

  3. Åh jag behöver också en ny soffa nu. En bädsoffa som ska vara toppenskön, dvs ingen billig IKEAsoffa. Har du tips så säg till 😉 Håller tummarna för att ni får eran såld. Själv ska jag kasta min som är trasig under och gjort sitt. KRAM

  4. Otur då med kalvningen 😦 Men bättre lycka nästa gång! Den första är väl lite gullig att titta på om inte annat 🙂

    Åååååh vad kul med ny soffa! Du skulle tagit bild på den så jag fått se. Är ju lite nyfiken ju 🙂 Jag håller båda tummarna för att ni får eran såld! Massa kramar och krya på-hälsningar till lilla W! Stackars plutten då!

    1. Ja den första var hur söt som helst 🙂 och har jag tur kan jag va med på nästa kalvning. Klart du ska få se bild på soffan vi vill ha. När det gäller att få den andra såld så har två hört av sig och den ena bor utomlands och vill använda sig av Paypal vilket jag aldrig gjort och tycker känns skumt. Vet inte hur vi ska göra… återstår och ser.

      Kramar!

  5. hej bästa du!
    Nu har jag äntligen lyckats att sammanstråla allas önskemål om restaurang etc. Det enda jag behöver hjälp med nu är vad du önskar för meny för bloggträffen!

    Lämna en kommenatar asap alt, att du mailar, så att jag kan vidarebefordra detta till LJUNGGRENS restaurangchef.

    Jag hoppas att du kan komma, såklart!! menybeställning asap 🙂

    Stoffe

Kommentera

