Ingen puss i påsk

Glöm pussar, skidåkning och mina löparrundor. På väg till Vemdalen i onsdags började jag känna av halsen och fick lite frossa. Vaknade i torsdags med 39,6 i temp och en hals som gjorde ont som f*n 😦
Fick tag i en läkare på fjällhälsan som konstaterade halsfluss och skrev ut penicillin. På torsdagskvällen hade jag 40,2 Har nog aldrig haft så mycket i feber i vuxen ålder.
Har nog sovit bort större delen av den här resan och i morgon bär det av hem igen.
Det är så typiskt att det blir så här när man gör sig till å ska va duktig med träningen 😦 antar att jag har mig själv att skylla som körde igång för snabbt efter min förra ihållande förkylning. Ska tänka mig lite för den här gången.
Men trist är det!!

10 reaktioner på ”Ingen puss i påsk

  1. Jag tycker att du är lite otursförföljd faktiskt! Halsfluss suger verkligen, fasen vad ont det gör :/ Jag har haft så där hög feber en gång i vuxen ålder och då är man så jävla däckad att hälften vore nog…. Skit att resan skulle bli så här. Vila upp dig ordentligt nu!

    Krya på dig och stor kraam!

    1. Det är nog det där med att vila upp mig ordentligt som spökar. Verkar vara väldigt mottaglig för tillfället för alla möjliga baskilusker. Grrr!!
      Kram tillbaka.

  2. Ja, tyvärr är det ofta så med träning. När man som bäst tycker man kommit igång kommer nästa grej 😦 Trist att resan inte blev som du hade tänkt det. Men skönt att du fick hjälp så snabbt iaf! Hoppas du mår lite bättre nu vännen! Kramar och krya på dig-hälsningar

  3. Tack vännen! Ja det slår aldrig fel det där 😦 nu får jag avstå igen från träning och verkligen pigga på mig rejält först (gud så långtråkigt)

    Kram tillbaka.

Kommentera

