Uppror och Bästis-tankar

Idag gör jag uppror mot förkylningen, jag tar risken att bli åtalad 😉
Jag använder vapen som Te med honung samt att helt enkelt bojkotta skiten och göra tvärt emot.
Ok, jag kommer inte träna men jag har skurat golvet på altanen och jag har röjt bland en massa grenar och kvistar på gården. Har även tagit en kort promenad.

Förkylningen är envis men den vet inte hur envis och tjurskallig jag kan va om jag vill det.
Vi får väl se vem som går vinnande ut ur striden. (säger jag lite kaxigt och hoppas på att inte ligga med feber i morgon och svansen mellan benen)
Jag brukar inte lida av tristess men jag är nog så nära det jag kan va nu.
Nu behöver det hända roliga saker 🙂

Läste en FB-status igår som jag kände så väl igen mig i.
Hon hade skrivit att hon saknade en bästis.
Jag saknar också en bästis… så här på nära håll, som man kan svänga förbi och fika bort kvällen med, snacka en massa strunt och ventilera med.
Det var annorlunda i Stockholm.
Det blir ju så här när man flyttar till ett helt nytt ställe. Jag är ju ändå glad över de jag lärt känna, men som sagt… en bästis hade varit fint 🙂

19 comments

  1. En av mina bästa bästisar bor ca 100 mil bort så jag vet vad du menar. Nu har jag ju andra fina på närmre håll men visst saknar jag dem som bor lång borta väldigt ofta. Jag saknar också det där att bara kunna traska över för en fika eller så. Nu bor ju inte J så långt borta men det är några kilometer iaf.

    Vad är det för fel på dem, fattar de inte att de måste bo i samma byggnad som mig!!

  2. Japp, låt de inte besegra dig! Kör över och ut de dör virusarna!
    Här finns bara lite hosta kvar men på nåder.

    En bästis är viktig! Min bör 10 min bort med bil och det räcker. Kära kompis B (den numera nykära B) är bästisen som alltid finns där. Skulle gärna bo mer nära så man kunde gå över på en fika men10 min bil är ju helt ok :-))

    Fortsätt fin söndag!

  3. Tråkigt att du fortfarande är förkyld! 😦 Och jag önskar att jag hade bott närmare mina vänner… ÄVEN om jag bor i en storstad, för vi bor liksom på varsin sida om stan……. (men jag vet att det inte är samma sak) kram

    1. Den här förkylningen tar kål på mig 😦 Har aldrig varit med om något liknande.
      Ja när man bor i en större stad kan avstånden ändå bli långa. I Stockholm hade jag min bästa vän 45 min bort med kollektiv trafik. Kram

  4. Den här förkylningen går inte av för hackor den verkar vara segdragen. Här har många gått i veckor och hostat och haft sig.

    Jag vill också ha en bästis nära. Jag har vänner men vi är i olika faser i livet och har väl inte samma saker vi vill göra. Jag är ju off när det gäller småbarnsåren så en vuxenbästis som man kan göra lite skoj saker med önskas ;). Men jag är tacksam för dom jag har iaf 🙂

    1. Hatar den här förkylningen!!!

      Det är klurigt det där med olika faser. Man behöver helt enkelt olika sorters vänner 🙂
      Och att ha dem nära är ett stort plus.

  5. Kan tänka mig att det är jobbigt att flytta och inte känna någon. Och i vuxen ålder är det svårare att skaffa sig vänner. Sen tar det ju ett tag innan man faktiskt blir goda vänner och öppnar sig helt för någon.

    Det här med rastlöshet, åh, herregud! Jag kan ligga i en dag (knappt!) sen är jag helt knäckt av rastlöshet. Hur mycket jag än vill slappa och chilla så kan jag inte det. Och gör jag det ändå mår jag tusan inte bra av det, det kryper i kroppen på mig. Så jag FÖRSTÅR om du efter flera dagar trotsar bacillerna. Sen har ju du en liten att ta hand om också, inte att förglömmas!

    Kraam

    1. Ja det är precis som du skriver som jag känner det när det gäller vänner. Hade väl kanske hoppats på jobbet, att det kunde leda till någon ny vän, men där är alla på min avdelning över 55. Men jag har ju inte bott här så länge än 🙂

      Jag trotsar fortfarande bacillerna och det går väl så där 😉
      Kramar

  6. Usch, är du fortfarande inte bra din stackare! 😦 Hoppas hoppas att du inte blivit sämre. Jag förstår att du är trött på det hela och ville ut. Idag onsdag är det ju desto bättre väder ute i alla fall och värmen är tillbaka. Jag håller mig dock inne.

    Förstår det där med vänner! Visst är det skönt att ha någon på riktigt nära håll som man kan umgås med ofta! Samtidigt är många upptagna med sina liv också, så det blir kanske ändå inte riktigt så ofta ändå som man skulle vilja. Men skönt att kunna ha valet i alla fall. Kramar och kämpa på med förkylningsbacillen!

    1. Det här är det segaste jag varit med om 😦 men å andra sidan så jobbar jag och får inte direkt någon kanonbra sömn eller vila på hemmaplan så det kanske inte är så konstigt?
      Jag kämpar vidare och sitta inne i det här vädret går bara inte 😀

      Nej det är svårt det där med att få till tid för vänner i veckorna. Då ska det jobbas, tränas, städas m.m och när helgen kommer har vi alla nästan alltid planer för annat 🙂

      Kram!

Kommentera

