Ovälkommen gäst

I natt tog snoret from Hell över mitt huvud. Det låg i något bakhåll, så jag hade inte en chans att försvara mig de jävla fegisarna. Vaknade halv tre och var deras gisslan.

Just nu vill jag bara åka och lämna W på dagis och sen åka hem och dra täcket över huvudet. Men se det går inte, i alla fall inte i den kommunen jag bor i. Är jag själv hemma ska barnet va hemma (om inte en läkare har sagt något annat) Jobbar bara 4 timmar idag och tror det är det lugnaste alternativet, är ju inte bara jag som går där och hostar och snörvlar.
Så därför håller jag nu på att gör mig i ordning för att åka till jobbet. Får bli ett stopp på apoteket och köpa upp deras lager av näsdukar och sen införskaffa nässpray.
Angående spray så åkte jag dit på det igen under graviditeten. Har ju inte använt det på hur många år som helst eftersom jag anser att det är beroendeframkallande. Nu är jag fast i träsket igen och idag orkar jag inte ens bry mig. Idag är sprayen och jag bundisar, polare och kanske bästa kompisarna ever.

Behöver jag säga att jag är less på det här??
Nej, jag tänkte väl det.

14 reaktioner på ”Ovälkommen gäst

  1. Nej, nu tycker jag faktiskt synd om dig på riktigt! Tycker du är grym som fixar att vara själv med W så mycket medan B är borta, det är starkt och det visar hur stark er kärlek är 🙂 Men ibland får man lov att bryta ihop och sen komma igen. Vilket idiotsnor btw!! Nässprayberoende är inte så ovanligt men jag håller mig till choklad jag, haha 😉

    Kraam

    1. Tack vännen! I vanliga fall hade jag sovit bort det här innan det hade brutit ut, men det är svårare nu 😦
      Choklad istället för spray?? Stoppar du den i näsan då? 😉 Kram!!

  2. Usch gumman då! Det var inte kul! Förstår att du är less! När man är sjuk är det ju skönt att bara få vara sjuk. O vad dumt att inte W kan få vara på dagis ändå (förskolan). Den lilla stunden kan man ju behöva själv och han har roligt under tiden. Hoppas du inte får hög feber också bara! Krya på dig! Kramar!

    1. Mycket konstig regel det här med förskolan tycker jag… nu drar man ju ut på skiten 😦
      Har klarat mig från hög feber, vilket är tur det. Men nu är jag så less så less på det här.
      Kramar.

  3. Usch och fy för snor och förkylning. Krya på dig. Jobbigt att man inte får lämna barnet när man är sjuk det fick man här i Malmö när min son var liten men det kan ha ändrat sig.
    De flesta utnyttjar inte sådant i onödan.

  4. Hej i Klubben 😉

    Ja uuuhh vad segt det låter! på många sätt. Hoppas Du klarade jobbpasset och kom hem välbehållen.
    Nässpray med bara saltvatten i ( Renässans, den blåa varianten… inte den röda!) är ju ett bra alternativ till vanlig nässpray. Inte så ”beroendeframkallande” heller. Duscha upp flera puffar efter varandra då och då så brukar snoret däruppe börja lossna.

    Jag är småfebrig på dag nr 5 eller ngt sånt. Ibland börjar jag undra om det är något annat….? Jag är ju tyvärr alltför miljöskadad på att komma på andra saker till feber.

    Krya Krya på Dig från Fröken Noja!

    1. Haha fröken Noja 🙂 Jag har ju sluppit hög feber åtminstone men det är väl enda anledningen till att jag kämpar mig igenom jobbdagarna… nu fick jag ju plötsligt bara en halvdag idag, men…
      Krya på dig du med.

    1. Skitdumt!! Hade det inte varit så att de flesta går och snörvlar på jobbet så hade jag stannat hemma, men för tillfället har det känts lättare att va på jobbet än hemma 😦
      Nu har jag iofs återigen en liten sjukling här hemma. Baciller!!!!!!
      Kram kram

Kommentera

