Dagen i dag

Igår kom vi iväg till doktorn och W fick en ny sorts hostmedicin (Ventolin) som faktiskt verkar funka betydligt bättre än den förra. Febern är även den borta så han är betydligt piggare och gladare 🙂
I morgon bli det tillbaka till jobbet för min del och W har lyxen att få va hemma med sin pappa. (Vill jag med)
B kommer hem sent ikväll så vi får sova ihop innan han åker vidare imorgon.
Bajskorv tycker jag om det!!

Idag känns det som jag inte gjort annat än gått och plockat här hemma. Dammsugit har jag nog säkert gjort 3 gånger. Låter som jag är värsta pedanten, men jag fixar inte att det är en massa skit från all ved som ska in i kaminerna eller matrester utspridda på golvet efter att W ätit själv.
Tur vi har centraldammsugare så det bara är att grabba tag i slangen och trycka på knappen. Ingen dammsugare som ska ut och in i ett trångt städskåp.
Shit, dammsugaren borde jag ha haft med på fotot över saker jag gillar. Den är nog topp 2.

Bakade en äppelkaka i en ♥-formad form som Välkommen-hem-gåva till B (nu kan alla som vill kräkas göra det 😉 )
Missade tyvärr tiden och det blev en stenkaka. Jaja, tanken var ju god.

Nu ska jag sätta mig och tjura lite över att jag inte kom iväg på tennisen ikväll. Har inte spelat på 1½ vecka… 😦

12 comments

  1. Du får gärna komma och bo med mig, jag hatar att dammsuga…även jag bär ved och det blir skräpigt. Två gånger i veckan på sin höjd orkar jag ta tag i det.

    Skönt att medicinen hjälper 🙂

  2. Haha, älskar hur du skrivit i parentes att alla som vill kräkas över sötheten får göra det. Jag tycker att det var väldigt fint av dig!
    P.S. Sen när har du lösenordsskyddade inlägg? 😦

  3. Nämen är lilla W sjuk? 😦 Stackars liten! Har han lite förkylningsastma? Ventolin brukar ju oftast användas för just astma. Jag använder sån som akutmedicin utöver en starkare variant jag har i förebyggand som jag ska ta jämt.

    Tråkigt att B är hemma så kort! Men dagarna kommer nog gå snabbt till söndag ska du se! Vad skönt med centraldammsugare! Det skulle man ha minsann. Slippa dra omkring med en liten kompis som endera fastnar eller välter när man är igång som bäst…. Jag har lyckats varit lite FÖR hårdhänt med min dessutom så den har börjat släppa små plastbitar ifrån sig ibland…
    Må så gott och hoppas lillkillen kryar på sig! Kramar!

    1. Ventolinet har hjälpt lilla W jättebra. Nu kommer det någon hostattack då och då mot innan när han nästan hostade sig genom nätterna. Nu blir det dagis i morgon.

      Ja snart är det söndag 🙂 och dammsugaren är helt klart en hit. Jag har också fastnat med mina tidigare små klumpar lite här och där så att slangen lossnade. Du får va lite mer öm mot din 😉
      Kramar

  4. Funderade också på det där med lösenordsskyddat, tror inte heller jag varit med om att du har det förut 🙂 Men nu gick det ju att läsa igen 🙂 Kramis

  5. Låter som om jag och W har samma sak :(. Vi blir aldrig bra, segdraget…!

    Tycker det låter hur gulligt och mysigt som helst med hjärtekaka. Skulle jag också velat ha en! ❤

    Det blir en omställning när "vardagslivet" börjar och ert vardagsliv ser ju inte riktigt ut som alla andras så jag förstår att du vill vara hemma :(.

    Hoppas ni hinner njuta lite av varandras kropp och själ.
    KRam

    1. Ush, du får krya på dig snabbt nu. W är på benen igen och får ta en kort dag på dagis i morgon när jag jobbar.
      Kakan blev poppis här hemma trots att den var både torr och hård i kanterna 🙂
      Ja, vardagslivet ja… vi har nog inte riktigt fattat än hur det blir för oss.
      Men vi är proffs på att njuta av varandra när tiden ges 😉
      Kram!

  6. Usch, dammsuga är såå tråkigt. Men det blir lite roligare när man kallar den för snabeldraken 😉 Något som skulle behövas här hemma med men det är bara jag som verkar tycka det, hmm!

    En hjärtekaka är väl ASfint! 🙂 Jag älskar att hitta på såna överraskningar 😉

    Kram

Kommentera

