Att välja glädje

låter ju så jäkla lätt när Kay Pollak delar med sig av sina tankar och verktyg.
Jag känner verkligen noll glädje nu när B packade den där jävla väskan. Nu sover vi ihop på onsdagsnatt och när jag kommer hem från jobbet på torsdag är han borta igen och vi ses först på söndag.
Vart är glädjen i det tänker jag?
Att få längta? Skulle inte tro det!!
Att tänka fina tankar om att jag har en sån tur som har en så underbar man i mitt liv?
Jo ok då, men….. nej jag vill ha honom här för att känna glädje.

Så jag får väl tänka andra fina tankar och se annat positivt.
Som tex vilken kanondag vi haft idag. Tillbringade den utomhus så gott som hela dagen 🙂
Och för mig som tröttnat på vintern och vill ha vår, sol, knoppar och värme så gjorde de här små raringarna min dag.


Glädjespridare

Nu skulle nog Kay bli stolt över mig 😉

16 reaktioner på ”Att välja glädje

  1. Jäkla positivatankarskit…man får ha surneggotråktankar också. Inte bara men också, tänk att springa omkring och småflina hela dagarna!! Det går verkligen inte för sig, herregud jag är ju norrlänning ffs…svårmod det är grejer det ;).

    Kraaaam

  2. Usch ja, klart det är svårt att känna någon glädje över det! Klart du hellre vill ha honom hemma. Men vi får glädjas över att våren här här för att stanna (förhoppningsvis…..)! Stor kram vännen!

  3. Trist att han måste vara borta så mycket men det är väl inte så mycket att göra åt just nu.
    Du får försöka stå ut och hitta de små ljuspunkterna.

  4. Hahaha, jag gillar skarpt det här inlägget 😀 😀 ORKA vara så jävla lycklig och positiv hela jävla tiden liksom 😉

    Självklart är det jobbigt att sambon är borta så där. Jag vet hur jobbigt det kan vara att längta…

    Skickar iaf en stor kram och hoppas på att din nästkommande jobbvecka även den kan bli lite lugn 😉

    Kraam!!

    1. Precis! Vissa dagar har den där positivismen stannat kvar under täcket. 🙂
      Just nu kan jag verkligen hoppas på en lugn vecka på jobbet, men å andra sidan går dagarna snabbare när det händer lite mer.
      Kram kram

Kommentera

