Ibland är det svårt

att se det positiva med B´s jobb. Jag menar det är självklart skitkul att han får jobba med det han verkligen älskar och det är ju toppen att han har så mycket spelningar. Men just idag, när vi har varit ifrån varandra fyra dagar och vet att vi förmodligen ska va ifrån varandra i en vecka väldigt snart… och att hela mars är uppbokad, ja då är det svårt att va glad och positiv.
Jag tror iofs att det kommer bli lättare med de här dagarna när jag är tillbaka till jobbet.
När jag får va något mer än ”bara mamma”.
När jag får input från den yttre världen.
När jag får mer energi till W. (och B)

Det allra tristaste med vår tillvaro när jag börjar jobba är att det inte är helgen jag längtar till. Jag läser så många statusuppdateringar på FB om helgen. ”Äntligen helg”, ”härliga fredag”, ”Ge mig helg nu” osv och jag är inte en av dem. Jag får skriva ”Ge mig söndag nu” ”Äntligen söndag” 🙂
Fast självklart kommer jag njuta av lediga helger precis som alla andra, jag är ju inte dum 😉
Det finns ju faktiskt många som har ångest över helger. Helger där inget är inplanerat.
Så jag ska f*n inte klaga. (bara lite…)

Idag får det nog bli en hel del utevistelse. Behöver ljuset som solen ger 🙂

Kommentera

