Musikeränka.. och vatten.

Det är bara att bita i det sura äpplet… men kul är det inte.
Snart måndag! Har lite saker inplanerade så det ska nog gå hyfsat snabbt.
Ikväll tänker jag lägga mig tidigt och börja läsa en bok jag fick i födelsedagspresent av barndomsvännen.
”Ensamma hjärtan och hemlösa hundar” av Lucy Dillon.
Verkar lagom lättsam och charmig 🙂

Foto 23, Vatten.


Vy från hamnen i Västergarn på Gotland
Fisketur i båten på sjön, ett stenkast från där vi bor

Jag älskar att ha vatten i närheten. Låter kanske konstigt med tanke på att jag är jordens badkruka. Men vem har sagt att jag måste bada bara för att jag gillar sjöar och hav??
Det är något fridfullt med vatten samtidigt som jag har sån respekt för det. Hatar att va under vattenytan och stora vågor ger mig panik. I Indien slogs jag omkull av en våg och det var det värsta jag upplevt.
Men att ligga och lyssna på vågskvalp eller puttra fram med en båt på en spegelblank sjö är hur härligt som helst.

11 comments

  1. Känner exakt lika. Uppvuxen vid havet men har enorm respekt för det och gillar inte att bada om jag inte bottnar. Så inget dyka från klippor för mig 🙂
    Men visst är det vackert och rogivande.
    Min mardröm är tsunamis så jag förstår att den upplevelsen var hemsk för dig.

    Kram

    1. Blir inga dyk för mig heller 🙂
      Min rädsla för vatten ökade rejält då jag råkade va i Thailand när Tsunamin härjade. Hade lämnat Kho Lanta två dagar tidigare. Men det förstörde den sista tiden av vår resa ändå 😦
      Kram

  2. Jag älskar också vatten, det har alltid varit mitt element. Men jag är dock ingen badkruka, tvärtom, haha 😉 Fast att ligga i en båt och höra skvalpet är nog det bästa 🙂

    Hoppas helgen går fort!

    Kraam

  3. Den boken fick jag i julklapp av min mamma. 🙂 Har inte börjat läsa den än, så du får berätta om den var läsvärd eller inte! 🙂

    Otäck upplevelse! 😦 Själv är jag tvärt om, älskar också sjöar, hav och vatten, men vill vara I det! Gillar inte båtar alls, där får jag panik. Tänk så olika det kan vara! 🙂

    Ha en fin helg!
    Kram!

  4. Jag älskar också vatten, men har också respekt för det! Det är underbart samtidigt som det kan vara lite otäckt också. Gillar t.ex. inte att ligga under bildäck eller under vattenytan på en större båt (kryssning) och har aldrig gjort det. Nu åker jag heller inte på kryssning så ofta eftersom jag verkar bli sjösjuk på såna större båtar, om jag inte är utomhus. Gillar att bada och är ingen badkruka heller 🙂 Det har blivit lite av en sport att bada tidigt 🙂 Hoppas du får en mysig helg trots allt! Kram!

Kommentera

