Fem dagar, fem (sju) foton

Hörrni, det är inte enkelt att va duktig å lägga ut ett foto om dagen inte. Men jag är inte så noga så det blir som det blir. Lite skoj är det faktiskt att ha en liten uppgift 😉

Magen känns bra men vaknade och var hostig, täppt och tung i huvudet. Kan man bli förkyld i magen? Funderar ju fortfarande på vad det var jag åkte på.
Fick ta beslutet idag att stå över turneringen på söndag. (blir en ny chans nästa månad) Är ju inte skoj att ställa upp om jag inte är på topp.

Idag på eftermiddagen var jag och W ute i det härliga vädret och busade. Blev även en pulkapromenad (phu!)

Men nu lite fotografier 🙂


Foto 13, något gammalt.
Ja den här kaminen får nog anses vara gammal… väldigt gammal. Från 1762 och står i ett av husen på gården. Stugan var en gång i tiden ett skomakeri om jag minns rätt.


Foto 14, ett barndomsminne.
Det är svårt det här med minnen från barndomen. Jag kan inte säga att jag minns så mycket från tiden innan 12-års åldern egentligen. Ser jag ett fotografi så blir det enklare.
Det här är på mig och min pappa. Han var nyss hemkommen från repmånad 🙂
Synd att det finns så lite fotografier från den tiden.


Foto 15, genom mitt fönster.
Idag såg det ut så här när jag tog kortet genom fönstret i TV-rummet. Det här är baksidan av huset. Ungefär likadant ser det ut åt två andra håll med. Jag bor verkligen på landet 🙂

Foto 16, några favoritsaker.
Det här var lite klurigt. jag är inte en sån som fäster mig så mycket vid saker, föremål.
Jag har hur lätt som helst för att rensa och slänga saker.
Men vår Nespressomaskin gillar jag skarpt, likaså mobilen.
Kittet med Fransk Manikyr från YSL är en toppengrej! Varför slänga ut en massa dyra pengar på att få naglarna målade när du kan göra det själv? Med lite övning blir resultatet helt klart godkänt 🙂


Foto 17, min favoritmugg.
Den här muggen används flitig.
Tror faktiskt det får bli en Latte nu 🙂
Natta W och sen kura ihop mig i fåtöljen och va lite längtig efter B som åkte iväg på jobb över helgen.

11 comments

  1. Vad kul med foto! Helt fantastisk kamin, jag är förtjust i gamla fina grejer och den var riktigt fin – fungerar den? Jag har också en kaffemaskin som jag är väldigt förtjust i =)

  2. Du har säkert något virus som vandrar runt i kroppen och ger mag blä blä och nu förkylning.

    Trist! Går över men trist!
    Krya på!

    Härliga bilder och fina W ser så go ut!

  3. Kul det är med de där fotona! 🙂 Man lär sig ju lite nytt om dig och sånt man kanske inte bara skriver heller 🙂 Aha B har åkt iväg på jobb. Blir det lugnt hemma då eller blir det nåt skoj som händer ändå? (blev lite upprepning då jag skrev det som följdfråga hos mig) 🙂

    Ni verkar verkligen bo jättefint! Det ser jättemysigt ut tycker jag! Jag gillar landet! 🙂 Avkopplande och skönt! Kramar

  4. Haha ja det hör inte direkt till vanligheterna att jag skriver om en gammal kamin 😉 Blir ju att jag får tänka till lite själv och minnas en del på en gång.
    Blir en lugn helg, ska försöka vila så mycket som möjligt och pigga på mig.

    Tack, ja jag gillar verkligen att bo här. Det är så lite Stockholm över det som det bara kan bli 🙂
    Vi får planera in dag då du kommer hit och hälsar på 😀
    Kram kram

  5. Tack för din kommentar 🙂
    Blir en Ikea-tur idag el i morgon.
    Ja det ser ut som landet där hos dig också 🙂 Här är det landet också. Närmsta granne ca 200m bort…
    Men det är skönt tycker jag. Ingen som bryr sig vad vi gör och vice versa. Man rår sig själv.
    Ha en trevlig helg du också.

  6. Kul att se dina olika foton 🙂
    Sicken snygg pappa!! Precis det utseendet jag dras till hos män 🙂

    Håller med dig om det här med foton från barndomen, jag önskar också att jag hade haft fler eftersom jag inte heller har många minnen från tiden då min pappa levde 😦

    Synd att du missar turneringen denna vända men se det som att du nu har tid till att bli ännu bättre 😛
    Hoppas att du har en skön helg trots mage och längtan efter B,
    Stor kram

    1. Haha, ja han var nog en riktig hjärtekrossare en gång i tiden pappsen 🙂
      Ja visst är det tråkigt att det inte finns fler kort. Det är samma sak här med min mamma 😦
      Magen är bra och i morgon är det söndag igen!
      Kram kram

Kommentera

