Dag 10… smycke.

Jag önskar att jag hade smycken oftare. Allra helst halsband. Har några riktigt fina från Efva Attling som jag fått av B (han har bra smak den mannen 😉 )
Ogillar guld och väljer alltid silver först. När B ville att vi skulle titta på förlovningsringar fanns guld inte ens i min tanke. Jag gillar silver 🙂

Det här smycket betyder lite extra mycket för mig.
På mitt förra jobb hade jag under 3 års tid en liten kille på min avdelning som nog många skulle klassa som ett problembarn. Vi hade våra duster han och jag, men oj vad vi gillade varandra med 🙂
Kvällen innan min sista dag hade han fått iväg sin mamma till smyckeaffären, där han själv valde det här hjärtat som jag sen fick av honom på min sista jobbdag. Gissa om både hjärta och ögon svämmade över?
Det här halsbandet är en gåva direkt från någons hjärta, en gåva som inte var väntad. Kanske den allra finaste gåvan 🙂

4 reaktioner på ”Dag 10… smycke.

Kommentera

