Det här med att ens barn liknar en är ju jättegulligt.

Men när det är den korta stubinen och envisheten som är likheten, så känns det inte så charmigt längre.
Ett par gånger om dagen bryter inbördeskriget ut här hemma.
Jag kan nämligen inte se tjusningen med att tända och släcka en lampa hur många gånger som helst. (Skulle förmodligen kunna bli ståendes med honom i famnen halva dagen om jag lät det ske.)
Tur han skrattar lika mycket som jag så att det väger upp det hela och den vita fredsflaggan kan hissas 🙂

Igår på kvällen var jag till jobbet för planeringsmöte med hela avdelningen.
Kände mig lätt när jag åkte hem. Det var så skoj att träffas, prata och skratta 🙂
Nu längtar jag ännu mer efter att få börja jobba igen.
Jag känner verkligen hur mycket jag har saknat kontakten med andra vuxna.
Här hemma blir det mest att lyssna på prinsen som säger: Titta!! och så går han runt och pekar på allt. Gullungen!
Hoppas bara att jag inte inbillar mig hur skönt och roligt det ska bli.
Det här med att vilja jobba igen är en het potatis i vissa umgängen. ”Det är ju självklart att man ska va hemma med sitt barn, vilja va hemma med sitt barn.”

Tur att man kan tycka olika om saker och ting 😉

11 reaktioner på ”Det här med att ens barn liknar en är ju jättegulligt.

  1. Alla kommer alltid att tycka olika och ha åsikter om vissa saker. Jag tror det man själv tycker känns bäst blir bäst. Varför vara hemma med barnet/barnen i tid och otid om man inte trivs med det, får lite pengar och irriterar sig över vardagen? Det blir ju inte bra för nån. Alla har ju för tusan inte ens möjlighet att kunna vara hemma. Så folk kan ta sina åsikter och stoppa upp dom nånstans 😉

    Är titta första ordet? 🙂 Myskille, synd att han hittar på hyss bara, haha!

    Puss kram

  2. Sant! Folk får tycka vad de vill 🙂
    Här hemma är det full fart från sex på morgonen. Titta är helt klart favoritordet men han säger pappa,mamma, lampa och Barbapappa 😀

    Hyss hör ju till och vi kan ju säga så här att vissa dagar har jag mer tålamod än andra dagar 😉
    Just nu är han hur go och mysig som helst 🙂

    Puss och kram

  3. Skönt att börja jobba å få ett jag igen :).

    När jag klagar på min dotter till min vän säger han alltid lite hånfullt: Mini you!! På gott å ont som du skriver. Ett jäkla humör men skrattar och skojar ofta :).

  4. Jo det är tur att man tycker olika, skulle vara trist annars. Jag blir trots detta provocerad av de som säger att det är självklart att man ska vara hemma med barnet. Tror de att alla människor är gjorda av pengar eller? Jag själv skulle aldrig kunna leva med mig själv om jag skulle behöva leva på min man. Jag vill tjäna mina egna pengar! Så klart att man är hemma och är föräldraledig där i början men sen skulle jag nog precis som du vilja ha lite vuxet umgänge och få vara ”mig själv” och inte bara mamma hela dagarna.

    1. Hade jag haft råd hade jag kunnat hitta på en massa saker under min lediga tid… rest en massa. Men så ser ju inte verkligheten ut tyvärr 😦
      Japp vuxet umgänge och få va sig själv är viktigast! 🙂

  5. Jag ville också tillbaka och jobba…Minns hur skönt det var att dricka en kopp kaffe i vuxnas sällskap på jobbet efter ett år hemma med småbarn, värsta lyxen! Inget att ha dåligt samvete för alls!

    Men det här med att barnen är lika en själv…Jo, min dotter är en kopia av mig. Inte utseendemässigt, men i hjärnan. Hon reagerar oftast exakt precis lika som jag i många situationer, och jag kan se på henne och veta exakt vad hon tänker och vilka bekymmer som rör sig i hjärnan på henne. Intressant, men lite läskigt…

    Njut av sista tiden med W dock, den kommer inte tillbaka!

    Kram Louise

  6. Jag ska njuta av den här sista tiden hemma och jag ska njuta av de där fikastunderna med kollegorna sen när det är dags 😉
    Jätteskoj att du tittade in. Hoppas att allt är bra med dig 🙂
    Kram på dig.

  7. Det är nog aldrig fel att få den egentiden när man jobbar också + att barn samtidigt får möjlighet att träffa andra barn och få ur sig energi som de ju har 🙂 Sen att det finns undantag med dem som vill vara hemma hela tiden är väl okej för dem. Alla är vi olika och har olika behov. Inget är väl sämre än det andra, huvudsaken är att man mår bra och familjen mår bra.
    Det blir säkert bra! Och du kommer ju heller inte jobba på full tid 🙂 Så du kommer ha mycket tid till lilla W i alla fall.

    Paraply var en av lilla H´s första ord. Inte helt smidigt att säga 🙂 Kramar!

Kommentera

