Ville inte gå upp

i morse när W vaknade vid sex. Hämtade in honom till min säng och lyckades hålla honom kvar där till kvart i sju.
Hur mysigt är det inte med en varm och gosig liten plutt som snusar i ens öra och sen skrattar glatt när man stoppar in näsan i magen på honom?

Blev en alternativ frukost idag, men saknar morgonkaffet. Har nämligen ingen mjölk hemma och svart kaffe går bara inte ner.
Skulle åka och handla mjölk, smör och något gott till filmkvällen med granntjejen igår men det gick inte.
Efter 500 m ute på stora vägen var jag tvungen att vända. De hade inte skrapat vägen och nu var det 1dm tjock snösörja över hela vägen. Gick väl att köra i de två hjulspåren som fanns men bilen jazzade precis som den ville. Kom jag ur spåren var det knappt jag kunde styra. Nä fy fan vad otäckt det var! Var alldeles svettig.
Blev ju inte roligare av att jag på vägen tillbaka hem lyckas möta en timmerbil som kör på som en galning. (vilket de alltid gör)

Så vi fick klara oss utan godis igår och jag mig utan smör och mjölk idag.
Funkar ju, men jag hoppas vägen ser bättre ut idag.

Livet på landet 🙂

9 reaktioner på ”Ville inte gå upp

  1. Ta det försiktigt där ute! Här i gbg är det ju översvämningar lite överallt, en kompis fick ett samtal nu på morgonen såg jag nu på fb, och har översvämningar i källaren….. bilar som fastnar överallt. och tur är det att jag inte åkt ut till ön. För inga båtar går 😦

  2. Ja bättre att hålla sig hemma än å ge sig ut på vägen och chansa. Tänk vad väderguden kan ställa till det. Tur du inte är på ön… å andra sidan kanske det hade varit perfekt… lugnt och skönt och sen kanske båten inte hade tagit dig till jobbet heller 😉 Nja, du hade nog klättrat på väggarna tillslut 😀

  3. Nog klokt att stanna hemma även om du fick klara dig utan kaffe (hemska tanke =).
    Här i söder har vi ingen snö men fruktansvärda stormar hela tiden, inget vidare det heller man vet inte vad man kan få i skallen när man vistas ute.

    1. Ja jag pratade med en kompis och det for tydligen takpannor och var översvämningar lite här och där neråt i landet. Ush! Då är det nog bättre att va utan kaffe en dag 😉

  4. Mysigt med gosiga sängvarma barn! ❤ I alla fall när de är så där små! När mina snart elvaåriga tvillingar kommer och knölar ner sig i min säng så blir det mest trångt. 😉

    Kram!

  5. Vet du, jag ska skicka dig godis med post! För brevbärare kommer alltid fram. Så kan du lägga upp ett lager att ta till vid ”nöd” ;-).

    Bra att du lyssnade på dig själv och faktiskt vände! Känner en enorm respekt för bilkörning och väder.

    Åh vad mysigt med barngos. Saknar det… Mina storingar kan kramas och sitta nära i soffan men det där närgoset blir det inte så mycket av längre. Dags att skaffa en till! (Inte så troligt, tror jag lånar småttingar och goseligosar med dem istället 😉 ).

    Kram

  6. Har tänkt på det där med ett godislager… är osäker på om dess funktion skulle hålla eller om jag skulle äta av det dagligen? 😉
    Hade inget val kändes det som där på vägen. Vända hem eller hamna i diket.

    Joooo, skaffa en liten 🙂 Mysigt ju!! 😉
    Kram kram

Kommentera

