Jaha, nu då?

Klockan kvart över nio i morse hade jag bakat bullar.
Ja vad säger man. Det är effektivt med en son som vaknar halv sju (bättre än fem å andra sidan)
Blev osötade äppelbullar. (riktigt goda faktiskt)
Prinsen måste ju få något att mumsa på i morgon när han fyller 1 år!!
Shit vad snabbt det här året har gått. Känns inte så länge sen som jag släppte bomben att jag var gravid 🙂

Fortsatte sen med att plantera små enar i blomlådorna. Ville ha ljung, men var ute alldeles för sent. Tydligen slut hos grossisterna till och med. Inte bara jag som vill ha ljung alltså 😉
Men det blev faktiskt fint det här med.

Nu är klockan tolv och luften gick ur mig. Känns som det kan bli en lång dag.
Får nog klä på mig rejält och slå ihjäl en timme eller två på en promenad i blåsten.
Idag hade det varit roligt med en ledig vän på nära håll.

Tillägg kl 14.36
HA!!! Jag gick inte bara ut på promenad
. Jag drog på mig träningskläder och kämpade i blåsten. Körde intervaller mellan reflexpinnarna. Sprang två, gick en. Blev väl 5 km iaf. Gissa om jag känner mig nöjd 😉

10 comments

  1. Alltså du är så sjukt effektiv! =)
    Ert hem måste vara i toppform som du håller på. Nybakta bullar, dekorationer. Jag vill flytta hem till er!!

    Helt sanslöst att det har gått ett år!!! Vart har tiden tagit vägen?!? Hoppas kalasandet blir jättefint!

    OCh ta dig en promenad, kan ni mysa med varm choklad och bullar sen när ni genomblåsta kommer hem =).

    Stor kram

    1. Hahaha ja det låter ju som det skulle va ett hem taget ur värsta magazinet 😉 Men det känns som jag mest går och plockar leksaker hela dagarna. Orkar inte ha det stökigt. Blir galen då.
      Det behöver inte va tipp topp men iaf ordning.

      Japp, nu har jag lunchat så det får bli promenad. Tack för tipset om choklad 🙂
      Kram på dig!

  2. Din morgonpigghet. Kan man ordna så den blir smittosam? I så fall tar jag gärna emot en dos smitta tack!

    Slääääpade mig ur sängen imorse! Stentrött nu men ska ”barnvakta” M:s tjejer ikväll. Lovat så. Jag skulle kunna somna nu. Bara att bita ihop… En dag kvar sen helg.

    Kul dag imorgon :-))
    Ett ljus i tårtan. Ååå så mysigt!

    1. Önskar att jag var pigg, det är snarare ett överlevnadssätt när W ändå är vaken 😉
      Hoppas barnvaktandet gick bra. Ja det var mysigt att fira hans årsdag, även om han tyckte det var roligare att jaga katten än öppna paket, haha

  3. Åh, du är ju så effektiv att jag får dåligt samvete för att jag inte gjort annat än att sitta framför min dator och knapprat på den hela dagen… Jag vill också baka! Hoppas att det blev gott!

  4. Som jag skrev till Turtlan så är det nog helt enkelt ett sätt att hålla sig vaken när jag är tvungen att gå upp innan tuppen, men visst… det är ju bra å få lite gjort då 😉
    Gott blev det!

Kommentera

