Betala räkningar

kan verkligen göra en deppig.
Var duktig och skrev upp utgifter och inkomster. Kändes inget skoj alls å va duktig när jag såg resultatet. Det trista är att det känns som jag bara glider med på en lyxig räkmacka här hemma. Vet att jag inte ska tänka så och att det snart, snart trillar in lite mer pengar när jag börjar jobba igen och att jag då kan hjälpa till. Men i alla fall!!!!
Har ett mål i sikte för nästa år när det gäller onödiga utgifter. Det ska gå!

Ett exempel just nu är att anti-sladdsystemet på min bil plötsligt lagt av. Skoj så här när vintern står på lur bakom ett hörn. Lär krypa fram som en kärring på vägarna om det inte fixas. Den där bilen jazzar fram på vägen. Vad tror ni det kalaset kostar då? Jo 20.000!!!!!
Tack å hej – Leverpastej.
Ska jag va till någon hjälp får jag försöka flirta till mig en avbetalningsplan med verkstaden på en si så där 2 år. Tror inte att de är villiga att gå med på den dealen. Snåljåpar!!

Ja ni, visst är det uppmuntrande med räkningar? I det här fallet är de inte ens roliga trots att det inte är jag som betalar. Vore inte så dumt om det kom en hälsning från en bortgången rik släkting jag inte visste att jag hade.

8 reaktioner på ”Betala räkningar

  1. Ja usch! Räkningar suger. Betalade mina och hittade inte min hyresavi? Så nu måste jag ringa imorgon fort som attan så man inte får nån anmärkning :S Trist med bilen, inte lite pengar. Kram!

    1. Hoppas det ordnade sig med hyran. Sånt är inte skoj alls. Nej inte roligt med bilen. Jäkligt mycket pengar =( (jobbigt när man inte kan hjälpa till å betala heller )
      Kram!

  2. Ja, de där räkningarna ja! O de är extra trist vid jul och vid vintertid för min del särskilt. Det är ju då elräkningen stiger och stiger. Är såååå glad att det inte är så kallt ännu utan den håller sig inom rimliga gränser ändå. Men 1500 kr i elräkning är ändå inte billigt för en månad.

    O bilar, de går väl sönder vid de mest olägliga tillfällen! Usch så trist! Hoppas du iaf får dela upp det något. Det brukar man ju kunna få. 20.000 är ju ingen nätt liten summa! Visst önskar man ibland att man kunde ärva någon avlägsen släkting som man inte vetat om….
    Kramar!

    1. Elräkningen ja, Hua!! Vi får glada att det varit så varmt som det varit den här månaden. Alltid nåt 😉
      Just nu känns det som bilen är en julgran så som det lyser lampor inne i den. Igår när jag körde till tennisen varnade den för dåligt med luft i ett däck. Fyllde på men lampan lyser fortfarande. Vet inte hur jag nollställer den. Får läsa på idag 🙂
      Kramar!

  3. Ja du bilar…en extremt härlig lyx att kunna ta den när man vill och köra vart man vill. Ja om den fungerar dvs!! Och det är ju sällan billigt när något behöver åtgärdas 😦

    Är fotot i din bloggrubrik tagen hemma hos er? Jätte fin är den!

    Kram

Kommentera

