Lördagstankar.

Tänker på vår lilla cykeltur förra helgen och det slår mig att det inte kommer bli lätt att få till familjeaktiviteter när jag börjar jobba.
Har lagt in om ett önskemål att ta ut föräldraledigt på fredagar så att jag ev kan åka med B på helgerna. Men ju mer jag tänker på det vore det bättre att va ledig på måndagar.
B jobbar sällan på måndagar och skulle lätt kunna säga nej till studiojobb den dagen. Åker vi med på helgerna vet jag att det oftast inte blir så mycket tid över för oss.
Tål att tänkas på, men jag tror på måndag.

Japp, de här ensamma dagarna/kvällarna ger plats för mycket tankar.
Är väldigt glad att det inte smyger sig in några hjärnspöken på besök. Var länge sen nu (ok, relativt länge sen 😉 )

3 comments

  1. Måndag låter ju som ett klokt val om ni kan få mer tid tillsammans då och vara lediga båda två. Om du inte kan varva och ha varannan måndag och varannan fredag 🙂 Då kan du ju göra vilket som känner för. Men det är ett litet tag kvar va tills du ska börja jobba igen?

    Kramar

  2. Måndagarna låter onekligen bra tycker jag =). Familjetid tillsammans är viktigt.
    Fick ett så bra relationsråd. Det ska jag följa i min relation!
    ”Dejt en kväll i veckan, en helg i månaden och en vecka om året. Det håller er kärlek och relation vid liv.”. Och en dejt behöver inte betyda middag på finkrog i klänning o kostym utan kan faktiskt vara att bara ta en promenad tillsammans bara ni två =).

    Hjärnspöken är bra att hålla borta och jag tror dina håller sig borta för att du känner sinnesro =). Jag tror Du känner lugn och trygghet. Härligt tycker jag! =)

    Stor kram!

Kommentera

