”Man ska aldrig ropa hej

förrän man är över bäcken”.

Var dum och trodde att jag kommit lindrigt undan 😦 Nu sitter jag här med en sjukt jobbig molande värk och läcker som ett såll. Har nog gjort av med en årsförbrukning av bindor… snart iaf. Blir inga längre utflykter direkt.
Lagom roligt att B ska iväg på jobb. Fan!!
Ringde kliniken eftersom jag blev orolig när värken kom. Men det var högst normalt.
Berättade om tisdagens blödning och hon sa då att det förmodligen inte var någon bra graviditet, då det verkade ha släppt redan efter första tabletten.
Kändes ändå skönt att få höra att det troligtvis hade blivit missfall.

Nu vill jag helst ligga i sängen med vetekudden på magen, men se det sa lilla fröken barnmorska att det skulle jag inte. Upp och rör på dig så att allt får komma ut.
Jo tack!

5 comments

  1. Efter abort blöder man ju, varför skulle det bli missfall? Det är ju tanken att du ska få ut det där som du hade i magen…? Förstod nog inte riktigt det argumentet!

    1. Oftast börjar sammandragningarna efter att du tar tabletterna dag tre. Tabletten dag ett avbryter bara graviditeten. Nu kom det ut grejer redan på tisdagen (tog tablett ett på måndagen) Mycket möjligt att hon sa det för att va snäll, mildra samvetet om vi varit tveksamma. Har aldrig gjort abort tidigare så jag har som tur är inget att jämföra med. Ja jäklar vad det blöder!! Undrar hur det är för de som gör det sent i graviditeten. Borde ju blöda mer ju större det har hunnit bli?

  2. Jaha – okej , då förstår jag 🙂 Jo, antagligen hade det säkert blivit missfall. Ja, måste vara hemska mängder. Min kompis har fått flera missfall och hon har blött men inte så himla farligt som jag förstod.

Kommentera

