Besöket igår

gick bra. De var förstående och försökte inte alls få oss att tänka igenom det hela ännu en gång. Vi var nog väldigt tydliga och bestämda också. Sen är vi inte två 20-åringar heller 😉

Fick påbörja den medicinska behandlingen redan där på plats med att ta första tabletten. Den tabletten som ska avbryta själva graviditeten.
Har förväntat mig det värsta, lika bra att göra det så jag inte blir tagen på sängen.
I morgon är det dax för steg två och det är då helvetet brakar loss vad jag förstår.
Efter frukost ska jag föra in 4 tabletter samtidigt som jag sväljer 4 värktabletter. (Här kanske B får va med å göra det lite roligare 😉 )
Sen är det vila en timme och sen upp och röra på sig för att lättare få igång sammandragningarna. Fy fan vad jag inte ser fram emot det här 😦
Är så glad att jag har den bästa av dem alla vid min sida. Jag vet att han kommer bli ett enormt stöd och att han kommer göra allt för att jag ska ha det bra.

Men för min del kan det få va över nu.
Återbesök om 3 veckor för att se att allt gått bra. Det kan få va den 6 december i morgon tycker jag.

11 comments

  1. Läste precis inlägget nedan och jag förstår att det var ett svårt beslut att ta. Men när det ändå kändes rätt så är det rätt. Håller tummarna för att allt går bra för dig/er och jag är glad att B är så fin mot dig och att du känner dig trygg i honom 🙂

    Ska tänka på dig!

    Många kramar

Kommentera

