Har tagit rätt beslut

och imorgon blir det läkarbesök på kvinnokliniken för undersökning och få reda på hur jag ska gå tillväga för att avbryta graviditeten.
Ja, livet är konstigt och orättvist. Såg programmet, drömmen om ett barn, häromkvällen och fick dåligt samvete. Här sitter jag och är som en frögurka när andra kämpar i åratal 😦 Men nu kan jag såklart inte ta beslutet utifrån andra. Både jag och B kände direkt vad som var rätt. Sen var jag orolig att det skulle komma en massa jobbiga känslor efteråt. Känslor och tankar som jag inte vet något om ännu.

Perfect match… det är vi det. Här blir det knas en gång och PANG!
Det är ju helt osannolikt att det inte har skett tidigare. Kan ju inte direkt säga att jag alltid varit den där duktiga tjejen som aldrig kört utan skydd, host host.
Det var väl helt enkelt inte någon perfect match de gångerna.

Så i tre dagar har jag nu gått omkring med konstant illamående (jag som inte kände ett skit förra gången) Trött och irriterad är bara förnamnet och jag inser mer och mer att det är rätt beslut. Även om vi skulle vilja ha fler barn, så vill jag inte missa allt som händer med W. Han är ju fortfarande så liten och jag älskar att få va delaktig till 100% och se hur han utvecklas 🙂 Det märker jag bara de här dagarna att jag inte har haft ork eller sug till.

Men hur som helt så känns det trist att det behövde hända.

10 comments

  1. Ett jobbigt beslut men ändå skönt att ni var överens om beslutet på en gång. Kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara om den ena ville behålla barnet och den andra inte.

  2. Gå efter känslan så som Du gör! Helt rätt!
    Skönt att Ni är överens vilket gör det bättre för er båda.

    Ja det är märkligt hur olika det slår så som Du skriver. En av mina kompisar kämpade i många år för att bli med barn, det var missfall på missfall. Förhållandet tog slut. Efter en tag träffade hon en ny kille och efter någon vecka efter att de träffats så var hon gravid. Nio månader senare kom en kille ut. Så det ligger nog något i hur man ”matchar”.

    Ta hand om Dig och jag tycker Du gör rätt!

    Kram!

  3. Det viktigaste är att det känns rätt för er! O vad skönt att båda känner likadant! Men jobbigt ändå att gå igenom även om det känns rätt. Hoppas allt går bra på undersökningen.

    Kramisar

  4. Oj!! Det var alltså det som beslutet handlade om…inget litet val att göra!! Kan inte ens föreställa mig hur svårt det måste varit och är men som alla andra här har skrivit så är det ju iaf skönt att ni är överens och förstår varandra.
    Skickar en massa styrke kramar till dig

  5. Skönt att ni är överens och att du får hjälp fort. Inget lätt val men oavsett vilket val du hade gjort så hade det varit rätt val. Du är ärlig mot dig själv.

    Ta hand om varandra extra mycket nu!!
    Stor kram

  6. Man måste utgå från sig själv och inte jämföra med andra. Det är rätt beslut för er och ni är överens. Det är det som räknas. Måste ha varit oerhört svårt. Hoppas att allt går bra! Kram

Kommentera

