Oväntat besök

av en älg i framsätet hade inte varit så skoj. Men det är just vad som hade hänt om jag inte lyckats få syn på den, när den dök upp där i mörkret på vägen hem från tennisträningen ikväll.
Tack för de nya bromsarna säger jag bara.
När jag kom hem upptäckte jag att ryggstödet på baksätet hade farit fram av bromsandet + att allt som låg i sätet hade farit fram.

Skakig om benen när jag klev ur bilen.
Tänk vad ofta det är som man sitter där bakom ratten och har tankarna på helt annat håll och då kanske inte har reaktionsförmågan på topp.

Tycker de kan hålla sig i skogen de där stora lunsarna.

4 reaktioner på ”Oväntat besök

  1. Nej men fy! Älgjävlar! Håller med dig, dom kan väl hålla sig i skogen, haha 😛 Jag tänker på det du skriver att det är ofta man är i andra tankar, men det är också ofta som i alla fall jag gör saker samtidigt som jag kör :S Och det är många gånger som det har varit nära, som i ditt fall, men som man har klarat sig. Skyddsänglar kanske?

    Skönt att det gick bra i alla fall 🙂

    Kramar

  2. Usch, jag är bara så glad att det inte hände nåt! Änglavakt!!!

    Det är ofta jag sitter och tänker på annat när jag kör bil. Och så fort kan något oväntat inträffa..

    Stor kram!

  3. Läskigt! O det är gjort i ett ögonblick! Tur det inte hände dig något utan att det gick bra! Jag har varit extremt nära några gånger jag med. Älg och rådjur. De borde verkligen hålla sig i skogen! Man får vara glad varje gång man har änglavakt och lyckas undkomma dem!

    Jag är ofta extremt trött när jag sitter och kör hem från jobbet och tänker ofta om något oväntat skulle hända hur snabb min reaktionsförmåga skulle vara…. Kram!

Kommentera

