Så himla skönt

att sova i sin egen säng igen 🙂
Har haft en hektisk men härlig vecka… nu får det va lugna gatan ett tag  och landa lite.
Efter Göteborg åkte vi till Falkenberg och hälsade på G & J och sov kvar över natten.
I lördags skulle B vidare ner till Helsingborg och då passade det så bra att jag hälsade på min gamla vän från Gotland, som numera bor i Örkelljunga 😀
Det var så härligt att träffa henne igen 🙂
Det var några år sen sist, men det spelar liksom ingen roll, vi tar vid där vi slutade sist. Blev en del uppdateringar av våra liv. Mycket prat om lilla W och en hel del om hennes liv som gift särbo. Tänk vad olika förhållanden kan se ut.

Tiden gick alldeles för snabbt 😦 och igår kändes det som att hela dagen gick åt till att sitta i bilen på väg hem.

Många av mina tankar går just nu till min pappa som ligger inlagd på sjukhus. I lördags försvann plötsligt synen på ena ögat och han är fortfarande kvar för observation.
Han har inte ont men är väldigt låg 😦 Mina syskon skulle dit idag och rapportera läget efteråt.
Får nog bli en resa dit snart, mycket snart!

8 comments

  1. Oj, gift särbo? Det där har jag funderat en del på, alltså inte att bli en sådan, men hur det går till? Har alltid tänkt att man automatiskt måste bo och leva ihop om man ska ha ett fungerande äktenskap men det måste man kanske inte. Det kanske är just det som är receptet till ett fungerande äktenskap? 😉

  2. De levde ihop och det funkade inte så bra när de hade så skilda åsikter om ekonomin. Nu bor de på var sitt håll, men är ändå tillsammans. Det verkar funka för dem 🙂

  3. Hoppas att din pappa blir piggare snart!
    Inget vidare när ens föräldrar är krassliga, de ska ju liksom bara finnas där och vara starka och trygga i all evighet…önskar jag iaf. Vill liksom inte tänka på att de blir äldre och inte orkar med allt lika bra längre.

    Härligt att din vän och hennes man har hittat ett sätt som fungerar för dem för att kunna fortsätta tillsammans. Är ju så många som skiljs eller separerar numera…

  4. Jag hoppas att det blir bättre med pappa snart och att du har möjlighet att komma dit.
    Förstår om du är orolig och avståndet känns stort.

    Det finns så mkt olika förhållanden, relationer och varianter. Tror det viktiga är att göra det som känns rätt för en själv. Det finns egentligen inget rätt eller fel =). Coolt att vara ihop o gifta tycker jag!

    Vi behöver verkligen prata du och jag…!
    Kram

  5. Åh vad tråkigt att höra med din pappa! Hoppas det inte är något allvarligt utan att han snart är på benen igen! Oroligt förstår jag 😦

    Skönt att du haft en avkopplande och härlig helg i GBG och hos kompisar på vägen hem i alla fall. Kan behövas ladda lite batterier emellanåt.

    Sköt om dig! STOR KRAM! ❤

  6. Hoppas din pappa blir bra snart!
    Härligt att träffa gamla vänner, det är det alltid. Gift särbo, ja det låter främmande för mig, men inga sätt är ju fel så 🙂

    Kram

Kommentera

