Föräldradagar

hit och föräldradagar dit. Lägstanivå och dagar från pappan.
(Borde kunna gå att få till ett enklare system anser jag)
In på personec för att ändra, kommer inte in efter att de gjort om systemet, ringer och får ny adress, men sen blir det tomt i huvudet.
Inloggningsuppgifter???
Jo tjena, det var nio månader sen jag använde de sist och knappast något som jag haft prio att minnas. (börjar nu bli irriterad och småfräser som en katt… B åker till gymmet 😉 )
Nytt samtal till IT-avdelningen där jag först har köplats nr1, för att sedan få nr2 och nr3.
Hur går det ihop?
Börjar testa igen med olika kombinationer och TADA!! Jag är inloggad 🙂
Ändra och fixa.
Fortsätter sen med att ringa runt och boka besökstid på förskolor.
Plötsligt känns det som det inte alls är långt kvar innan klockan ska ställas.
Ok, 1 mars är långt fram i tiden, men eftersom det ska ställas i kö 6 månader innan så är jag redan ute i sista minuten.

När sådana här måsten är gjorda känns det skönt. De har funnits där i bakhuvudet och irriterat.
Nu ska jag njuta av resten av dagen.

10 reaktioner på ”Föräldradagar

  1. Tiden går så fort så fort…
    Det där med att bestämma dagis är också en hel vetenskap. Vilken pedagogik? Vill vi ha nära? Vilka har gott rykte? Osv Osv Osv.

    Och visst är det skönt att få såna där ”jobba småsaker” att fixa ur vägen! Så undrar man varför man inte gjorde dem direkt :-s.

    Alla myndigheter är fanimig helt hopplösa. De kan verkligen förstöra ens dag!

    Kram

    1. Tiden går på tok för fort. Vi ska besöka tre förskolor och den idag verkade bra. Får bli rätt mycket magkänsla. På nåt sätt tycker jag att kontakten med personalen är den viktigaste. Känner jag att jag får förtroende för dem spelar pedagogiken mindre roll.
      Ja, varför gör jag inte de där ”småsakerna” på en gång? Det går ju inte fortare att göra dem om jag väntar 🙂
      Måste bli bättre på det!
      Kram

  2. Det här med olika lösenord för olika sidor både till höger och vänster som man knappt använder är ju bara omöjligt att komma ihåg… Förstår om lilla monstret i dig vaknade och att B la benen på ryggen till gymet, haha 😉 Skönt att det löste sig, hoppas resten av dagen blev kalas! 🙂

    Kramar

  3. Tiden flyger fram med barn i huset! 🙂 Och det där med lösenord… kan bara säga att mycket vore enklare om jag lyckades hålla reda på användarnamn och lösenord och kombinationer av de båda! 🙂

    Kram!

  4. Du är inte den enda att glömma lösenord. För min del kan det räcka med en semester på 4 veckor! Det är ju så många olika man ska komma ihåg. Det är ju ett under att man ändå lyckas så många gånger som man gör 😉

    Tänk vad tiden går snabbt! Dags att ställa i kö för förskola. Tycker nyss han föddes 🙂 Men det är ju ett tag kvar ändå! Först ska det bli en lång höst och vinter i vanlig ordning 😉

    Kram kram!

    1. Ja tiden flyger iväg 🙂
      Jag tycker ändå att jag brukar hålla mig till ett par lösenord för att göra det lite enklare, men det gick å glömma de med 😉
      Så du är inte heller ensam 🙂
      Kram!

Kommentera

