Felaktigt dömd

får jag säga att den stackars ”döda” musen har blivit. Det var ingen mus som luktade satan på vinden, så död var den inte heller. (tar tillbaka alla fula tankar jag tänkt om äckliga möss som kan hålla sig på åkern)
Det var frysen som lagt av och liklukten kom från innehållet. (äcklig fisk och kött men värst av allt var att sommarens hallon och blåbär också rök med)
Välkommen hem älskling!
Kallade honom dödgrävaren när han kom hem från skogen med tom skottkärra. 🙂
Drog mig sen till minnes en natt när jag och A tog en säck med kräftrester, en spade på axeln och sen gick ut i en skogsdunge som låg bakom huset vi hyrde. Vi stod där halv tre en natt och grävde en grop. Hade jag kommit förbi på cykelbanan och sett två figurer stå och gräva i mörkret hade jag nog skitit ner mig totalt.

Ikväll hade jag en väldigt trött son som somnade halv sju. Vips fick jag en massa egentid och den har jag tagit tillvara på genom att äta rester och tagit ett glas vin framför datorn 🙂
Nu tänker jag förflytta mig till soffan.
Tänk vad spännande en lördagskväll kan va.. fast ärligt talat så gillar jag det. Gillar det mycket till och med.

4 reaktioner på ”Felaktigt dömd

  1. Men så grymt småäckligt när ni fick öppna den frysen… Huvva!
    Inte bara musiker utan också dödgrävare 😉

    Ensam hemma kväll här. Fick en känsla av att storasyster ville ha en pappadotterkväll när lillasyster skulle på fest så jag åkte hem efter båtturen. Visserligen så sa M inget om det men fick någon känsla. Ibland är det krångligt detta med stora barn som nykomling i deras liv.

    Sen så får jag se på det jag vill på TV och inte vad en femtonåring vill se. Ibland är det ok men ikväll så vann mitt eget val.

    Ett glas vin och bra TV är också ok.

    Hälsningar från min soffa!

    1. Haha lite som den där hemska reklamen… Jag är inte bara mamma, jag är tandläkare också 😉 (fast nu musiker och dödgrävare)
      Ja det var ingen lek å öppna dörren… led med honom. Själv höll jag mig på nedre våningen. Fy!!!

      Ja det kan inte va lätt att komma in i en familj med stora barn, yngre är oftast ganska flexibla. Men jag tycker det verkar som ni fixar det bra och du är lyhörd och inte bara kör på 🙂
      Hoppas du hade en skön kväll i soffan.

  2. Jadu, även om möss kan lukta för jäkligt, så kan även en död frys göra det 🙂 Jag hoppas på en dödmusfri höst och vinter i år! Det räckte förra året tycker jag! O nu har jag ju ny kyl och frys, så där tycker jag verkligen inte det ska vara några problem.

    Hade jag sett er i skogen när ni stod och grävde där den natten hade jag nog också skitit ner mig 😉 Låter som ni haft en riktig myshelg! Härligt! Hoppas söndagskvällen blev lika mysig! Kram!

Kommentera

