Lev nu!

När jag läser om olyckan med det kraschade planet som släckte lågan för ett helt hockeylag (inkl Stefan Liv) och släckte lågan för deras familjer och nära vänner. Så kommer den där känslan över mig och det blir svårt att andas.

Kan inte ens tänka mig hur hemskt det skulle va att mista B eller Lilla W.
Vill blunda för de tankarna, men en sådan här händelse får tankarna att bubbla upp till ytan. Och det känns inte alls skoj att veta att B sätter sig på ett plan hem på fredag. Ok, jag vet att risken är större när vi sitter och åker bil, men iaf.
Ännu en gång får jag mig en påminnelse om hur viktigt det är att verkligen leva, här och nu… inte sen någon gång.

7 comments

  1. Ja visst är det hemskt! Såna där saker får en verkligen att fundera och tänka. Man lider verkligen med familjen, barnen och hans fru o övriga såklart som också blev drabbade. Sånt där borde inte kunna få hända.

    Vilken otur du hade med strömavbrottet härom dagen då, men tur ni har kamin. Annars hade det inte varit lätt. Det är vid såna tillfällen man märker hur beroende man är av el!

    Hoppas vagnen torkat nu. Det kom ju en del regn…. Natti natti Kramisar

  2. Jag önskar ibland att jag KUNDE glömma att faran lurar runt hörnet. Jag tänker på varje dag hur man måste leva här och nu och hur farligt det är det ute… Visst att man inte ska ta saker för givet, men jag avundas den där bubblan lite grann.

  3. Chaos: Så sant, så sant! Kram.

    Sussie: Ja visst är det bra att vi inte går och är oroliga hela tiden, men vi måste bara komma ihåg att det är nu det ska levas. Kram!

    Norpan: Jättehemskt! Overkligt och tragiskt är det 😦
    Ja strömavbrottet var segt. Lite mysigt så här efteråt att vi satt där med tända ljus och pratade, men att va utan vatten är ingen höjdare.
    Vagnen fick sig en tvätt och är nu både ren och torr 🙂 Lär nog inte glömma den ute igen 😉
    Kram!

    T&P: Bra motto! 🙂
    Nästa tripp blir den 20-22/9 🙂
    Kram!

    Duktiga tjejen: Kan nog va behövligt att kunna stänga av ibland utan att för den skull ta för givet att vi kommer va friska och leva i evighet. Ush, jag tycker inte ens om att skriva om det 😦
    Kram.

  4. Jo, det är bland det hemskaste man kan tänka sig =(. Och jag får ont i bröstet när jag tänker på om barnen skulle dö.

    Efter man har fått barn blir man så känslig. Eller iaf så blev jag det =). Allt ställs på sin spets på nåt sätt.

    Och jag håller med dig. Var här och nu! Säg det där du tänker, om än så litet. Ett ”vad söt du är” ”tack för att du tömde diskmaskinen” betyder så mycket. Eller att bara kramas lite extra länge framför teven istället för att sitta på var sitt håll.

    KRAM

Kommentera

