Zombie

Det finns bara en sak som är värre än att vakna av mullrande, knastrande åska och blixtar som lyser upp hela himlen. Det värsta är ett samtal mitt i natten som när min syster ringde 01.30 för att berätta att vår mamma hade somnat in, för lite mer än 6 år sen. 😦
Inatt var det inget samtal men en sjudundrande åska. Fanns det någon famn att krypa tätt intill? Nope!
W sov gott medan jag och den ena katten höll varann sällskap… Han ogillar åska han med.
Slutade med att jag låg vaken och läste tills det hade gått över. Ingen vidare sömn med andra ord. Tröttmössan är på och jag är tveksam till att den åker av under dagen. Men en tur till Örebro kanske kan få mig att bli pigg? 🙂

8 comments

  1. Här har det varit lugnt med åskan sen igår. Hörde inget inatt men ibland sover jag hårt….
    Men igår mullrade det på! Här i Sola stan small det hej vilt sa M. I stugan var det något lugnare.

    Ta en tur till ”storstan” Du. Låter som en bra idé!

  2. Åh, vad tråkigt att höra om din mamma 😦 Fruktansvärt telefonsamtal det förstår jag!

    Ja, vilket fruktansvärt oväder det blev i natt. Jag hade somnat på soffan och flög upp som en kanon vid första smällen. Blev klarvaken. Skyndade mig att dra ur tv:n och datorn. Vilka blixtrar som avlöste varandra och vilka smällar. Blixtrar korsade varandra utanför badrumsfönstret vid ett tillfälle och smattrade och smällde till så högt att jag blev rädd och fick hålla för öronen. Jag är inte lika rädd för åskan som jag var när jag var yngre, har väl vant mig nu när jag bott själv i några år. Men i natt var verkligen värsting! Hoppas du kunde somna om sen i alla fall. Det kunde jag, kanske tack vare att jag sovit så lite natten innan.

    Håller mig dig om FB! Ogillar också egocentriska personer och även såna som kan skriva kommentarer som faktiskt är lite för att trycka till känns det som. Onödigt. Kramar!

  3. Ja det var inget roligt samtal 😦
    Somnade om efter att åskan dragit vidare.
    FB.. Väldigt onödigt av dem. Men det är väl kanske så när någon inte är tillfreds med sitt, då är det lätt att klanka ner på andra istället 😦
    Kramar!

Kommentera

