Regn gör mig sugen på att baka.

Blä vilket skitväder det har varit idag. Regn, regn och så lite mera regn.
Slog till å bakade blåbärsmuffins och när jag ändå hade förklädet på mig å kände mig så där huslig som jag gör då, så blev det portionsstora kladdkakor med hallon med 🙂 Mums!!

Sen blev det en sväng in till stan för å inhandla nya träningsskor. ( ja det slank med ett par shorts oxå) På onsdag sätter tennisträningen igång och nya skor behövdes.
Fattar ärligt inte hur jag ska orka. Tänker INTE avstå pga snorig näsa, men samtidigt har jag ingen ork att komma igång med konditionen. Att promenera är bra, men det krävs mer för att få upp flåset. Jaja, jag kommer nog igång ska ni se.
Skoj ska det iaf bli 🙂

12 reaktioner på ”Regn gör mig sugen på att baka.

  1. Åhh, choklad o hallon gifter sig verkligen med varandra. Buda hit lite är du snäll 😛
    Det ska nog gå bra med träningen, det är oftast värre i tanken än vad det är.
    KRAM

  2. Som sagt! Åh så gott o mumsigt! Önskar jag hade motivation till att baka mer än en gång vart 3-5:e år typ 😉 Då kan jag komma igång riktigt och sen dalar det och jag gör det inte igen förrän om några år 🙂

    Vad skoj med tennis! Det spelade jag i mina yngre dar, sen lade jag av. Träning är det lite så med att det tar emot att komma igång, sen kan man nästan inte låta bli 🙂 Du kommer igång ska du se! Kramar o krya på dig med förkylningen!

    1. Gott och mumsigt blev det 🙂 Jag bakade inte heller allt för ofta förut. Tycker det är roligare nu när man är två som kan mumsa i sig 😉
      Tennis är verkligen skitskoj!
      Känner mig peppad nu att komma igång ordentligt efter sommaren, lite jobbigt ännu med förkylningen, men sen så 🙂
      Kram på dig.

  3. Visst känner man sig huslig när man bakar och grejar? Men det passar ju faktiskt väldigt bra när regnet öser ner! 🙂 Vad härligt att du kommit iväg på en liten minisemester själv också, trist på förkylningen bara… Hoppas du mår bättre snart så att det inte blir värre på tennisträningen 🙂

    Kramar!!

    1. Tack! Seg jäkla förkylning men det blir bättre. Husliga vi är när vi sätter igång 😉
      Den lilla minisemestern blev lyckad och jag hade det jättebra.
      Kram på dig.

Kommentera

