Ömsom trött, ömsom glad

Trött, lättretlig, trött, jordens blåsa på insidan av läppen som gör ont som satan, trött, uppgiven över att magen tycks ha stannat i ett inte allt för smickrande stadie… gravid igen?-stadiet. Mindre glad över att projekt ”hjälpas åt att hålla ordning här hemma” inte funkar något vidare.
I morgon ska det inhandlas ChiSan och sen ska ni får se på andra bullar.

Men mellan allt det där så är jag glad 🙂
Glad över hur fint badrummet kommer bli. (glasfiberväv uppsatt och målning kan påbörjas) glad för att jag till hösten kommer spela tennis varje onsdag och få lektioner.
Glad för det fina vädret, men mest glad är jag över min finfina lilla familj 😀

3 comments

  1. Äh, vad fan. Livet är inte alltid en dans på rosor hur bra man än har det. Däremot är det starkt att kunna erkänna det, en eloge till dig! Jag blir dock alltid lika glad över hur du lyckats smyga in något positivt alltid hur trist det än må kännas för tillfället. Det är fint! 🙂

    Puss och stor kram!

    Ps. Jag vill inte skrämmas men jag tycker verkligen den där chosanskiten smakade just skit! Meeen sen kan det ju vara jag som är kinkig också, hihi 😛

  2. Hahaha chosan är väl något helt annat 😉 jag har testan ChiSan förut och det funkade på en lättlurad person som mig.
    Nej, nog tusan kan humöret växla allt. Men jag är nog helt enkelt en sån person som inte bara ser allt i svart eller vitt. Så ”dåliga” dagar har även bra saker med sig i bagaget. Men F*N vad ont blåsan gör 😉
    Puss och kram på dig med och hoppas du njuter nu när det blir lite svalare ute 😉

  3. Man har sina dåliga dagar ibland! Men du lyckas ju ändå se det positiva i tillvaron ändå och det är ju det viktigaste! 🙂 Krya på sig med blåsan nu! Och badrummet kommer att bli kanon, det är jag helt övertygad om! Just nu skulle jag behöva tappa 2 kg tills Italienresan också. Får väl försöka mig på en löparrunda imorgon igen…. Kramisar!

Kommentera

