Sol, sol och sol

Har haft en härlig dag i solen idag.
Men det är verkligen inte tal om att slappa bort hela dagen med en liten knodd hemma 🙂
Får passa på när han sover… och det gjorde jag idag.
Så det blev iaf sammanlagt 2 timmar på solsängen med en bok. Inte dumt alls 😉
Fast ute i solen är jag ju så mycket det går.
Jag har kört in några kärror med ved i vedboden, vattnat en massa i växthuset, busat med W på en filt, promenerat upp och hämtat posten och faktiskt sovit en liten eftermiddagslur.
Jo ni, så kan en helt vanlig dag på landet se ut för en mammaledig rackare som jag 🙂

Ja och sen blev det en mindre sanering av köket efter att W ”kört bil” med munnen full av gröt och blåbär. Får kanske skylla mig själv som uppmuntrade honom genom att själv ”köra bil”… Ups!

Detta bildspel kräver JavaScript.

5 reaktioner på ”Sol, sol och sol

  1. HIhihihi, vilken liten sötnos! Men vilka härliga mammalediga dagar du har! O njuta av solen ska man verkligen passa på att göra. Hoppas den är kvar när jag får semester om 2 veckor. Kram kram

  2. Sussi: Jag är inte sen å hålla med 😉

    Norpan: Jag tar verkligen vara på varenda stund som ges. Det här är en tid som aldrig kommer igen och det är en lyx att få va ledig när dagarna är så fina som de varit. Jag lovar att dansa soldansen så att solen är kvar om två veckor 😉 Kram kram

    Metalbruden: TACK!! 🙂 Kram

  3. Jag tycker att det låter som ganska bra dagar! 😉 Skulle kunna tänka mig att göra det där under min mammaledighet jag med, hihi! Ja, inte för att jag är gravid, men om jag skulle få barn nån gång 🙂

    Vilken sötnos! Och vilken rolig mamma, haha! Klart han kör bil med blåbär och gröt när hans idol gör precis samma sak 😉

    Puss och kram!

Kommentera

