En tyst och stilla kväll

Borde verkligen passa på att sova.
W sover för länge sen och B jobbar.

Men ibland kan tystnaden va skön att bara vara i.
Det monotona ljudet från diskmaskinen är det enda som hörs.
Lite sövande är det allt.
Har läst runt lite bland bloggarna och det slog mig att jag saknar några av dem.
Det är som om en nära vän plötsligt inte hörde av sig även om jag aldrig träffat personen i fråga 🙂
Häftigt egentligen hur helt okända individer kan spela roll i den dagliga dosen av bloggeri.

Nej, nu ska jag nog ändå börja göra mig i ordning. Krypa ner i sängen och titta en stund på en sovande liten prins

3 reaktioner på ”En tyst och stilla kväll

  1. Instämmer ! Det är som om man saknar lite ”prat” om man inte läst bloggar en dag.
    Nu satte jag mig också ned en stund efter en heldag på sjön. Visserligen kan jag läsa bloggar på I-phönen men lite plottrigt.
    Blogga är enklare.

    Jag sitter med balkongdörren öppen i denna ljumma kvällen. Men nu har det börjat blåsa här så ekträden utanför balkongen prasslar och ibland böjer de sig när det kommer vindbyar.

    Min” prins” ( lite större än din…) har barnhelg så vi sover på skilda håll. Faktiskt lite skönt skrota på egen hand efter en heldag ute på sjön.
    Vi tar igen det en annan kväll :-))

    Gissar att Du gör detsamma ;-))

    Kväller från mig!

    1. Prinsar är bra å ha och när de är borta tar vi igen det dubbelt upp när de är hos oss igen 😀
      Mysigt med heldag på sjön. Det är ju bra att ni ändå ses fast det är barnvecka.

      Ja läsa bloggar på ifånen funkar vid nödfall 😉
      God morgon från mig!

  2. Ja, visst kan man sakna personer som skriver även om man inte känner dem. Särskilt om man har för vana att läsa dem ofta. Man vill ju se och höra vad som händer 🙂

    Skönt med det där lugnet ibland. Jag har det ju i princip jämt, så jag kan sakna att ha det tvärtom, men jag hoppas det kommer så småningom det med 🙂 Kram!

Kommentera

