Stressig dröm och snart dop.

Valborg gick omärkt förbi här hemma.
Stormade som tusan och det var mysigt att tända en brasa här hemma och gosa med W.

Inatt drömde jag att vi skulle gifta oss samtidigt som dopet. Inget funkade. Kyrkan visade sig inte ha blivit städad sen förra sommaren så i sista minuten står jag och svär i guds hus  och försöker sopa bort skiten med en gammal kvast 😉 Någon klänning har jag inte, utan jag står och letar bland kusinens kläder efter något som jag kan ha. (att hon är ett par storlekar större än mig verkade jag inte ha en tanke på) sen fortsatte det med att jag gömt undan buketterna och vi får leta länge medan klockan tickar på. Brudtärnan kommer springande 5 minuter innan och då visar det sig att blommorna så gott som har torkat. Vaknade sen lite lätt stressad 😀
Dopet på lördag ska nog gå lite smidigare.

8 reaktioner på ”Stressig dröm och snart dop.

  1. Inte dopet OCH bröllopet då…..? *L*

    Men så kul det är med dop. Mysigt! Var ska ni vara? I trakterna där ni bor?

    Jag ska på konfirmation i helget så det blir kyrkligt både här och där.

  2. Hej
    Kul att du tittat förbi hos mig!
    Anar stressen efter din dröm och hoppas att dopet går betydligt bättre!
    ha en go dag, kramar!

  3. Haha, VARFÖR drömmer man sånt? Det måste ju vara för att man har en massa i huvudet och känner sig stressad…? Jag är säker på att det kommer gå hur bra som helst på dopet och när ni ska gifta er måste du ju hojta för du har faktiskt LOVAT att vi ska få komma! 😉

    Puss!

  4. Haha shit vilken dröm ! Är säkert på att det kommer gå bättre NÄR vi väl slår till 😉

    Kram!

  5. Men jösses vilken mardröm!!!! Känner du dig stressad över nåt? Brukar ju kunna dyka upp fast i andra skepnader i drömmar på natten…. Men ibland drömmer man ju faktiskt helknäppa saker ändå. Dopet kommer gå finfint det är jag helt säker på! 🙂 Och den dagen du gifter dig så kommer det helt säkert bli underbart, med en vacker klänning i rätt storlek, färska blommor och en nystädad kyrka eller var du nu vill gifta dig… 🙂 Finns ju dem som gifter sig samtidigt som dop, vilket ju kan vara mysigt om man nu inte vill ha en alleles egen underbar dag för det. För båda händelserna i sig är ju speciella och ett minne för livet 🙂 Ha det så gott och hoppas du drömmer om nåt härligt i natt istället! Kramar

  6. Ja ni, drömmar kan verkligen få en att fundera 🙂

    Men någon sammanslagning är det inte tal om.
    Då hade ni ju fått en inbjudan 😉

    Kram på er.

Kommentera

