Vår, vår och vår

De här små godingarna ploppar upp ute i trädgården lite här och där.
Hur härligt är inte det?
Såg även en citronfjäril och vad är det de säger? Är det 7 stycken man ska se innan det går att bada?
Jag har för mig att det är 7000 st 😉

Har haft några bra dagar här hemma med lite pyssel både ute och inomhus.
Märks att det är ljusare ute… orken och lusten kommer tillbaka 🙂

I dag på förmiddagen satt vi och tittade på resor. Vi hade planer på en tripp till Barcelona 3 dagar i slutet av sommaren, men nu lutar det åt en vecka i Turkiet i oktober för samma pengar. Hoppas vi kommer iväg 😀

Sen blev det en 2 timmars promenad i solen med grannen och hennes vovve 🙂

Mysiga promenadsällskapet 🙂

7 comments

  1. Haha, är det badkrukan som talar? 😉 Jag brukar ju kunna bada ganska tidigt om åren om jag känner för det, men jag får erkänna att det blir svårare för varje år. Bara därför MÅSTE jag fortsätta, haha 😀

    Det är sjukt underbart att blommorna börja skjuta upp och visst är energin mer tillbaka. Love it! Barca lät inte fel men en vecka i Turkiet lät väl bättre..? 🙂 Så ni hinner mysa ordentligt!

    Kraam

  2. Åhhh, så underbara bilder! Bara att njuta!!!! 🙂 Jag är som Flickan, brukar bada tidigt när jag har möjlighet. Har nästan blivit lite sport 🙂 Mysigt med Barcelona, dit skulle jag gärna vilja åka. Men ni får det nog minst lika härligt i Turkiet! 🙂 KRAM!

  3. Hej på er tjejer! (Norpan och Flickan)
    Tänk vad bra att ni båda gillar att bada, då kan man ju säga att ni badar för mig med och det borde ju betyda att jag inte är någon badkruka 😉 Ibland är jag nästan för smart.. HAHA
    Barcelona är underbart! Ville ta med mig B dit och visa honom, men nu verkar det ju som att han får visa mig Turkiet istället och jag blir glad vart vi än åker.

    Kram på er!

  4. Jag känner precis samma sak gällande Urban Jungle. Junie var på tok för lång för liggdelen, men i sittdelen ser hon pytte ut, plus att benen står liksom rakt ut från kanten. Jag har funderat på att byta vagn faktiskt. En annan dum sak med UJ är ju att sittdelen är vänd bort från den som drar vagnen.

    Nu har jag ett täcke lindat runt henne som en åkpåse, fast svalare plus att jag har nästan liggläge och typ alltid regnskyddet på. Blir som en liggvagn, fast längre. 🙂

    Till min första hade jag en Emmaljunga, saknar den lite :/

    Härliga vårbilder, själv har jag inte ens sett en tussilago.

    1. Jag får också klura lite på en bra lösning 🙂 trivs ju så bra med vagnen och vill helst inte byta.
      Inte ens en liten Tussilago? Hm, de gömmer sig säkert.

  5. Underbara bilder! Jag hoppas på någon liten vårblomma på Öa i helgen. Våren har kommit lite längre där än här hos mig. Ha en riktigt fin helg!

Kommentera

