Nytt år!

Ett nytt år.
Ett år som kommer vara händelserikt, lärorikt och annorlunda från alla andra år 🙂
Vilket äventyr!!

Idag är det 1 månad sen W föddes.
Känns som tiden både gått snabbt och långsamt.

Allt det nya + för lite sammanhängande sömn gör att det händer att vi fräser åt den andra.
Det sker oftast i samband med blöjbyte och en allt annat än nöjd lillkille.
Skriket gör en både frustrerad och ledsen i hjärtat och vips så slänger vi ur oss något fräsande.
Pratade om det häromnatten.
Jag blir ledsen för att det är så, men nu vet vi båda att det händer utan att vi menar något illa med det. Det blir en smått stressad situation helt enkelt.
Känns så ovant bara.
Vi har ju aldrig varit osams.

Nu är det bäst att jag går och lägger mig. Har ju nattskiftet själv inatt 😉
Vi har börjat med tillägg på flaska eftersom han inte går upp lika mycket som de vill att han ska göra, så i vanliga fall tar sambon första passet, men nu är jag ensam hemma.
God natt!

4 reaktioner på ”Nytt år!

  1. Jösses det är inte en liten prövning det där med att skaffa barn ;=) Förstår att det är rätt dömt att misslyckas för de som har ett dåligt förhållande och tror att barn ska föra dom närmare varandra.

    God fortsättning !
    KRAM
    /D

  2. Hang in there! Det GÅR över!
    Bra att ni pratar om det och är medvetna.
    C hade kolik första tre månaderna. Ibland ville jag bara skrika, slänga mig in i bilen och aldrig mer komma tillbaks. Det ÄR okej att känna så!

    Trötthet, frustration och nya känslor och situationer samt hormoner… Det gör saker med en. Försök bara härda ut. Det är inte hela världen att fräsa åt varandra. Be bara om ursäkt sen. Tillåt dig att känna dig arg, frustrerad, ledsen. Att bli förälder är det mest underbara och skitjobbiga som finns. Som tur är så glömmer man när man gått igenom en tuff period hur tuff den var. Men när man är mitt i det så känns det som att det aldrig ska ta slut. 1 månad av kolik avklarad, 2 kvar. Det går fort! 😉

    Jag ska när jag blir statsminister införa en lag som förbjuder skilsmässor/separationen tills barnen är tre år ;-). De första åren är en prövning. Men det GÅR över!

    Nu låter jag mästrande och överklämkäck jag vet…

    Det går över! Så härda ut. Det är det enda jag egentligen kan säga.
    Tänker på dig och finns där om du vill prata, fräsa eller bolla.

    STOR KRAM

  3. Douglas:
    Ja, vi säger samma sak =)
    Hur tänker de som tror att ett barn nog ska få det att bli ett bättre förhållande?
    Kram!

    Vilse:
    Tack för pepp!
    Jag är verkligen glad över att jag och B tar upp sånt här och ventilerar det på en gång.
    Då kan vi stötta varann.

    Ush för kolik, det får vi hoppas att vi slipper =) och gör vi inte det ska vi nog fixa det med =)
    Kram!

  4. Kanske vore det konstigt om allt flöt på och det var guld och gröna skogar trots att ett barn skriker mitt i natten och allt som är nytt och ovant bara händer runt om er utan reaktioner?

    Ta hand om varandra när ni får tid över 🙂
    Tänker på dig!

    Kramar

Kommentera

