Julen är redan över..

Har precis vaknat efter en välbehövlig tupplur.

Julen känns som ett minne blott och jag tycker att granen som vi pyntade kvällen innan julafton redan känns malplacerad.
Kan bero på att lilla W inte direkt är något bra sällskap när det gäller att äta upp resterna av julmat och choklad.
Men beror mest på att sambon åkte iväg igår för att spela och är hemma i morgon igen.

Själva julafton blev både mysig och tårfylld. Hormonerna lever rövare och jag kan inte riktigt styra tårarna.
Så när svärmor hade råkat skriva att ett av paketen var från mormor till W så började jag gråta.
Tankarna på min mamma och sorgen över att hon inte fick träffa W välvde över mig och sen hade jag lätt till tårar resten av kvällen.
Det fortsatte dagen efter när jag var hur trött som helst och ledsen över att sambon skulle åka iväg + att lilla W hade varit så ledsen hela förmiddagen.
Men resten av dagen blev bra.
Det hade nog bara blivit för mycket för oss båda tror jag.

Skönt med en bra start som ensam hemma.
Lär ju bli så lite då och då framöver.

8 comments

  1. Älskade vän,
    Det är klart att det är mycket som händer i ditt liv just nu. Du har preci blivit mamma, hormoner osv. Ni ska anpassa er till varandra.

    Gråt om du behöver det. Ta det lugnt. Lyssna på dig själv. DU vet bäst vad du och W behöver.

    Ta hand om dig!
    Och jag är bara ett telefonsamtal bort om du behöver ösa ur dig.

    STOR KRAM!

  2. Det är alltid så nära mellan glädje och tårar tycker jag också.

    Igår när M och jag bilade hit i varsin bil ( eftersom jag åkt i förväg) så att jag där i min bil och nästan grät…. av lycka för att dagen varit så fin.
    Å jag har ändå ingen hormonomställning i min kropp ;-))

    Sköt om dig vännen!

  3. Ja mycket spökar i kroppen då man är gravid och ammar, men gråt då du behöver bara =)
    Förstår att det var jobbigt att tänka på din mamma oavsett, inte så konstigt att du känner så oavsett hormoner. Hon sitter nog o tittar ner och ler då hon er lille W 🙂

    Kramar

  4. Åh, din mamma hade alldeles säkert varit stolt över lilla W om hon fått upplevt honom, men är helt säker på att hon har koll på er ändå och är glad för er skull! (Vilken fin bild förresten på lilla W här nedan! Så söt så!)

    God fortsättning och må så gott! Kram kram Norpan

  5. Jag förstår dig! Tårarna och hormonerna som spökar…Din mamma ser säkert W ändå på något sätt, det är jag övertygad om! Kram på dig!

    Louise

  6. Åh vännen, det är väl inte konstigt att det rinner över lite… Herregud, jag är ju som en vattenkran fast jag inte nyss fått barn eller saknar min mamma… Jag är säker på att hon tittar ner på dig och är hur stolt som helst! Och med sambon som är borta emellanåt är det väl inte heller så konstigt att det kan kännas tungt..?

    Och julen för min del också, kan gärna vara över för längesen!

    Stor kram!!

  7. Vilse:
    Jag har inte så stort val än att gråta när tårarna kommer 😉 men ibland är det jobbigt när de rinner och jag inte riktigt vet anledningen.
    Kram!

    Tears and pearls:
    Tack detsamma och Ja, grina är bra å göra ibland =)

    Turtlan:
    Ja du, tårarna kan komma lika enkelt när man mår bra 🙂 Lyckotårar!!
    Sköt om dig du med.

    Frk Svensson:
    Tack!!
    Kram.

    Norpan:
    Ja hon hade helt klart varit stolt.
    Kram på dig!

    Louise:
    Tack ska du ha!
    Kram.

    Billie:
    Tack gulliga du!
    Nu är verkligen julen över 😉
    Jag skriver under på att jag också är som en kran.
    Kramar.

Kommentera

