Det börjar kännas.

Kom hem för en stund sen och börjar ångra att jag sagt Ja till att följa med en kollega på loppis ikväll.
Skulle helst vilja gosa ner mig under duntäcket och slöa en stund.
Men det är ju inte så ofta jag har saker inplanerade på kvällarna så jag ska väl va glad att det händer nåt 🙂

I morgon är det min sista arbetsdag.
Kommer kännas jättekonstigt att gå hem därifrån.
Men samtidigt väldigt skönt för nu börjar det bli jobbigt.
Jo, till och med jag tycker det 😉
Det är svårt att få på sig strumpor och skor utan att det känns som jag ska klämma ut bebisen vilken sekund som helst.
Att ta sig in och ur bilen är en syn för gudarna.
Jag är ju inte så lång (160cm) vilket gör att jag måste sitta rätt nära ratten för att nå ner till pedalerna.
Nu är det plötsligt en boll på magen som gör att det krånglar att få till det på ett smidigt sätt.
Såna här små vardagliga saker börjar helt enkelt kännas av. Mest som värk i magen och det är inte skönt alls.
Men annars mår jag bra 😀

På tal om något helt annat så kom jag just på något väldigt bra med de där -14 graderna vi har ute.
Jag glömde nämligen en påse med glass i bilen som jag bjudit eleverna på idag.
Ikväll smälter minsann ingen glass i bilen 🙂

13 comments

  1. Ja det låter verkligen som det är dags nu.
    Men Pyret kanske håller sig kvar inne i värmen ett tag till nu när det är kallt ute?

    Frys i bilen, en fördel med kylan i alla fall.
    Sämre ha kvar bananer i bilen så här års… de blir lätt svarta då. Fråga mig.

    Ha så fint i vintervädret :-))

  2. När jag stack från landet var det -22. GALET KALLT! Trodde lungorna skulle gå sönder, haha..

    Skönt att läsa om lite glädje. Och få fnissa lite åt synen med din mage, hihi 😉 Om du ändå ska sluta jobba nu så tycker jag den kan ploppa ut, så vi får se lilla pyret snart. Så det så! 🙂

    Tack för alla ord och många kramar till dig!

  3. Fyll dagarna med roliga saker – då blir inte väntan så lång (typ)
    Det säger dem som vet….
    Åh vad spännande med en liten julbebis 🙂
    Kikar in varje dag för att se om ngn har hänt!
    Kram Emm

  4. Ojoj, det börjar närma sig. En kompis till mig fick en liten bebbe för några dagar sen. Ska få träffa honom för första gången i helgen 🙂 Ska bli jätteskoj! Skönt att du mår så pass bra ändå, men förstår att du gärna ser att han eller hon kommer ut nu 🙂
    Vi har nästan 20 grader minus just nu! Och kallare blir det nog under natten kan jag tro! Usch! Lite väl kallt för min smak. Någon minusgrad räcker gott o väl! Sköt om dig! Och hoppas du hittade något skoj på loppisen! Kram

Kommentera

