Trisslott kanske?

Tänk att få va ekonomiskt oberoende…
Jag vet att det sägs att Du minsann inte är lyckligare för att du har mycket pengar.. bla,bla,bla

Men nog fan vore det lättare!!

Japp, ni tänker helt rätt. Jag har gjort mina räkningar och eftersom de rättade till lönestrulet från augusti det här året så blev det ca 2000 mindre i lönekuvertet den här gången.
Tjo!
(Nu knackar den goda på min axel och säger att Det kunde ha varit värre, det kunde ha varit ett års betalande.. ska försöka lyssna på den goda 😉 )
Men det känns inte så skoj när jag vet att det minst kommer gå åt 600 spänn hos tandläkaren på tisdag när det är dags för kontroll.

Skit samma! Nu är det snart helg mina vänner.
En ensam sådan, men snart är det söndag 😀

5 reaktioner på ”Trisslott kanske?

  1. Jag var hos tandläkaren i morse. Nog fan kostar det pengar allt, hehe! Jag har också tänkt att vinna på triss. Vi kan väl gå ihop och köpa en hel hög och sen dela på vinsten? 😉 Hihi!

    Men är du ensam igen? Jag kan komma och hälsa på 😀 Tända en brasa låter heeeelt ljuvligt i mina öron varenda gång du skriver om det.

    KRAAM!

  2. Som många nämnt så är det är absolut ingen garanti för lycka, men nog lär det underlätta en hel del om man inte har ekonomiska bekymmer.

    KRAM!!

  3. Är beredd att hålla med dig! Nog kan pengar underlätta rejält! O vad man kan uppleva med lite pengar! Det kan inte ersätta något annat, men nog sjutton blir man väl liiite gladare av att kunna resa när man vill, kunna ha en stor rolig fest när man vill, unna sig saker osv osv. Pengar är inte allt, men mycket tyvärr.
    Dags att betala mina räkningar också och jag var sjuk förra månaden och karensdagar är inte att leka med. Suck! Vi får hoppas på en bättre månad nästa månad!

    Ha en mysig helg! Kram

  4. Billie:
    Jaa, vi tänder en brasa och skrapar de där lotterna tillsammans 🙂
    Ensam helg ja, de flesta helgerna ser ju tyvärr ut så. Medaljens baksida kallas det.
    Men i morgon är det söndag och då är Han hemma igen, tjo!!
    Kram på dig.

    Petra:
    Haha, tack det ska jag ha!

    Douglas:
    Ja jag skulle faktiskt tro det.
    Kram

    Norpan:
    Som sagt, pengar är inte allt men mycket ändå. Just nu skulle jag vilja uppleva den där känslan då jag inte behöver tänka på vad vissa saker kostar.
    Vi håller definitivt tummarna för att nästa månad blir bättre.
    Kram.

Kommentera

