ca 5 veckor kvar!!

Hörrni, det börjar faktiskt närma sig.

41 dagar kvar till det magiska datumet +- nån vecka hit och dit. Själv känns det som att det kommer bli tidigare.
Igår på föräldragruppen pratade vi om smärtlindring och våra funderingar på själva förlossningen.
Jag tror att jag är en jäkla kämpe när det väl är dags 😉
Är mer orolig i så fall över att något ska gå snett med barnet, syrebrist eller så.
Men det är inget jag kan göra något åt utan det får jag snällt lämna till proffsen.
Kändes iaf bra å höra att det kan vara lättare att klara smärtan om man är i god fysisk form.
Det kan jag säga att jag är.

Måndag: Gymet
Tisdag: Promenad
onsdag: Ikväll är det vattengympa.

Ska snart åka in. Tänkte se ut en ny bikini 🙂

Att jag sen har världens finaste sambo som masserar min rygg, mina ben och fötter varje kväll är heller inte så dumt.
kanske skulle fortsätta vara gravid för jämnan 😉

5 comments

  1. Oj är det såå snart 😛
    Shit va spännande…Hoppas att du får en lika bra förlossning som graviditeten har varit såhär långt 🙂
    Bra jobbat med all träning!
    Kram kram

  2. Jag sitter här och ler när jag läser dina rader.
    Uuuuhh så spännande!
    Tänk så mysigt och vilka go sambo du har 🙂
    Vet ni om det är tjej eller kille? Men säg inget till mig, vill inte veta i förväg :-))
    Är det många mil till förlossningen? Tänkte om det blir bråttom….

    Kram från mig!

  3. Amen, shiiit vad spännande! 🙂 Jag känner mig faktiskt lite exalterad. Jag har ju följt dig hur länge som helst känns det som… 🙂 Är helt säker på att du kommer kämpa kanon! Om det är till någon tröst vet man ju VARFÖR man har ont iaf.

    Tur för din sambo att han är så snäll och fin, annars.. 😉
    Kom uuuut nu pyret! 😀

    Kraam

  4. Metalbruden:
    Japp, så snart är det och jag säger som Du. Jag hoppas också på en bra förlossning 😉
    Kram.

    Turtlan:
    Super mysigt!! Och sambon är verkligen hur go som helst =)
    Vi fick inte veta om det är en kille eller tjej, så du behöver inte vara orolig att jag ska försäga mig.
    6 mil har vi till sjukhuset och tanken på att det kan bli bråttom har slagit mig… likaså att det ska vara snöstorm.
    Kram tillbaka.

    Billie:
    Haha, du är för söt du =)
    Och du har helt rätt i det där med smärta. Det här är något bra som gör ont. I vanliga fall är smärta = något som INTE är bra.
    Pyret kan få vänta någon vecka till, men sen så =D
    Kram

  5. Med tanke på vad en kvinna går igenom under/efter en graviditet tycker jag nog att du är värd ALL massage som du får !!

    KRAM!

Kommentera

