Grå och trist dag.

Ska det här gråa vädret hålla i sig hela dagen lär det bli en låååååång dag.
Igår tyckte jag att jag hade en bra dag men idag känner jag i hela kroppen att jag är grinig och smått rastlös.
Ute är det så dimmigt att det knappt går att se handen framför sig.
Känns inte alls lockande med en långpromenad.

Körde en maskin men blev sur när det visade sig att torktumlaren knasade och det blev till att hänga all tvätt.
Hur skoj är det på en skala att hänga miljarder med strumpor och underkläder??

Egentligen slutade kvällen igår inte så bra den heller.
Ironiskt egentligen med tanke på att jag skrev hur bra det är med telefon.
När jag gick och la mig ringde jag till kärleken. Ville höra hans röst där jag låg ensam och smått frusen.
Istället för att säga att han var upptagen så försöker han prata på men det blir ju bara tok.. han låter inte ett dugg engagerad vilket leder till att jag blir kort och sur i tonen och säger att vi kan höras idag istället.
Lägger på och stänger av telefonen och gråter en skvätt eftersom jag känner mig ensammast i världen. (sååååååå synd om mig)
Efter en stund ringer han på hemtelefonen och frågar hur det är med mig och varför jag stängt av mobilen.
Berättar som det är och han håller med. Det hade varit bättre om han sagt att han hade det körigt och att han kunde ringa senare.
Självklart hade jag också kunnat sagt det istället för att bli sur. Men hallå… jag är kvinna och FÅR bli sur på en sån sak 😉 skämt å sido.

I vilket fall som helst så blir det säkert en bra dag av det här med.
Ska köra lite yoga nu och vem vet.. i eftermiddag kanske solen tittar fram?

Kommentera

