Tänk vilken bra uppfinning.

 

Tänk vilken bra uppfinning telefonen är.
Att kunna slå några siffror och få höra Hans röst när längtan blir för stor.
Att kunna ringa upp en vän när Idol känns som ett tråkigt tidsfördriv så här en ensam fredag.
Att få prata på om ditten och datten och skratta tillsammans gör att det inte känns så ensamt.
Det är nästan lika bra som att ha vännen här.

Men riktigt fredagsmys blir det endast om mannen är hemma.
Sen spelar det ingen roll hur mycket godis det finns tillgängligt, eller bra program på TV.
Så nu blir det till att krypa ner i en alldeles för stor och kall säng och fortsätta sova bort förkylningen.

4 comments

  1. Så rätt så! Hur gjorde folk förr?
    Skrev brev…

    Fredagsmys hemma hos M o tjejerna ikväll. Så mysigt så men trist åka hem. Borde ta tag i det där menjag tycker också det är viktigt för honom ha egentid med tjejerna.

    Så nu är jag hemma i min sköna säng. Dock också lite tom och kall…

  2. Nu blev det lite fel, detta kom inte med:

    Tänker på dig där kärleken åker iväg på jobb de flesta helger. Tufft! Å vad jag skulle längta!
    Skönt prata bort en stund då.

    Natti från mig.

  3. Frk Svensson:
    Tack, det hade jag =)

    Turtlan:
    Kan tänka mig att det måste kännas jobbigt att bryta upp från en mysig kväll och åka hem till en ensam säng.
    Egentid är nog bra för dem, men i framtiden kommer de säkert kunna hitta den även om ni alla finns under ett tak =)

    Ja det kan va tufft ibland att så sällan få en helg tillsammans och nog längtar jag allt.
    Prata bort en stund är ju ändå inte samma sak, men tur att det går att göra så =)
    God morgon från mig.

Kommentera

