Den första snön.

Sov 10 timmar inatt. Hur skönt var inte det?
Vaknade upp och såg snöflingor singla ner från himlen. Den första känslan var NEJ!! Men efter en snabb titt på FB och bilderna från Stockholms snökaos så kändes det med en gång mysigt 😉
Lite, lite vitt på marken och två rådjur som smaskar upp de där äpplena jag aldrig fick för mig att ta hand om.
Ingen dum syn alls.
En brasa på det och god frukost och den här fredagen kan få börja.

Att sen veta att jag inte ska åka till jobbet varje dag i vinter gör det hela så mycket lättare 😉

6 comments

  1. Ja sämre vy kan man ju ha utanför fönstret 😉
    Här blåste det typ stormvindar och regnade kraftigt hela natten…
    Hoppas du och magen får en skön och härlig helg tillsammans 🙂
    Kram kram

  2. Härligt! Vilken fin vy att vakna till! Å så bra med glömda äpplen att smaska på. Bara de inte äter upp något annat också…

    Jag också ledig idag och det är så skönt gå runt och skrota i morgonrocken med en kopp kaffe till.

    Här också lite vitt på backen och solen strålar. Någon minusgrad ute.

    Tänkte ge mig ut och handla. Får ta det lugnt eftersom jag har sommardäcken på ännu.

  3. Petra:
    Haha, ja jag är nästan avis på mig själv =)

    Metalbruden:
    Tack! Hoppas du också får en toppenhelg.. med M kanske? 🙂

    Turtlan:
    Lite senare brukar det bli fågelfröna som är poppis.
    Lediga dagar då man kan skrota runt är inte dumt. Jag måste dock snart åka till jobbet, jobbar ju alltid 12.30-16.00 på fredagar.
    Klagar inte!
    Kör försiktigt.

  4. Amen, det är ju typ idylliskt! 🙂 Här har inte nån snö kommit och jag är inte ett dugg ledsen för det 😉 Det är tillräckligt kallt att cykla ändå nu om dagarna.. Burr! Men när tiden är inne får gärna snön komma 🙂

    Måste kännas gaaalet skönt att du ska få vara hemma och mysa med pyret hela vintern 🙂

    Kramar!

Kommentera

