Vilket jävla strul!!!!

Har varit nära på att börja grina efter ett samtal med lönekontoret. Upptäckte nämligen att något inte stämmer med lönen från i somras, vilket sen ledde till att de upptäcker att inget har stämt och att jag fått ut för mycket lön varje månad i över ett år!!!!!!
FÖR MYCKET??? Jag som ansett att den här lönen är ett skämt.
Tänker positivt.. ja så gott det går.
Hade jag vetat den riktiga lönen efter skatt hade jag aldrig tagit jobbet och då hade jag inte varit här där jag är nu.
Så något gott har det ju ändå fört med sig.

De skulle återkomma med mer info.
Jag har lusläst alla papper med hjälp av sambon och hittat andra saker som de inte har gjort rätt. På min lönespec står det att jag har uppehållstjänst med 0.92 % uppehållsfaktor. Men det ska ha ändrats i januari iom att jag fyller 40 till 0.95% vilket de inte heller har ändrat. Så med det + att högre lön gjort att jag betalat mer i skatt, borde det inte bli så mycket att betala åter.
För det antar jag att de anser att jag ska göra, även om det är de som strulat till det på ett helt oacceptabelt och oprofessionellt sätt.
Får se vad de säger i morgon.

I morgon är det en fullspäckad dag.

10.00 MVC
10.30 Familjerätten
11.00-14.30 Jobba
15.00 Info på Försäkringskassan
16.00-19.00 Föräldragruppsträff

Lär känna mig som en stoppad korv efter all info.

4 comments

  1. Nej en till med Måndagsstrul! Vad är detta för måndag?

    Konstigt nog så kräver de tillbaka lön även om de gjort fel. Det är nog bra att lusläsa och se över så Du inte kommer i kläm mer än nödvändigt.

    Suck suck! Hoppas i alla fall att morgondagen flyter på utan strul.

  2. Nej fy vad tråkigt!! Det verkar som hela bloggsfären haft en skitmåndag! Hoppas verkligen det reder upp sig till sist, sån´t där är ju fullkomligt vedervärdigt att råka ut för. Skäms på arbetsgivaren som strular så!

    Kram!
    /Louise

  3. Sånt där blir jag irriterad på att man själv ska stå för allt. Kan man inte åtminstonde dela på det i sådana här fall? Föreslå det 😉
    Fullspäckat schema ser jag.. verkligen. Varför ska allt komma på samma gång?
    Kramen!

  4. Fan vilket jävla strul!!! IDIOTISKT! Just när det handlar om pengar också…

    Men kul ändå att få göra lite ”föräldragrejer” idag =). Hoppas det var givande och intressant.

    Kram

Kommentera

