Lite tankar

9 veckor + 2 dagar kvar.
Det är så gott som omöjligt att inte falla in i tankar på vad som komma skall och på vad som sker där inne just nu.
Jag var naiv och trodde att jag skulle lalla på som vanligt 😉
Men jag måste ändå säga att jag känner mig cool.
Har ju inte ens passat på att vara en hormonhäxa.
Sambon hade nog förväntat sig att jag skulle grina eller vara förbannad mest hela tiden.
Jag trodde nog det jag med.

Men det är svårt att vara fokuserad på saker som händer när det pågår en cirkusshow inom mig. När det sparkas, bökas runt, puffas och hickas..
Under hur många möten har inte mina tankar varit någon annanstans?

Satt igår och läste på lite bloggar och blev förundrad över en som berättade att pappan inte ville ta på hennes mage.
Fy vad hemskt tänkte jag.
Jag skulle bli jätteledsen om min sambo inte ville ta på mig och känna vad pyret gör. Inte skulle vilja smeka mig eller vilja ha sex med mig.
Här är det Han som smörjer in magen med olja, Han som ligger och lyssnar på de snabba hjärtljuden och pratar med pyret och jag älskar när Han bara finns där bredvid mig, sittandes med sin varma stora hand på magen 🙂
Åh vad jag saknar honom nu.. längtar tills i morgon.

Billie: Här kommer en bild på magen 🙂

10 reaktioner på ”Lite tankar

  1. Vilken fin mage! Spännande att det börjar närma sig 🙂 Vore nog konstigt om du inte skulle ha några tankar alls, det är ju en stor händelse 🙂 Helt fantasiskt att det kommer en helt ny människa till världen egentligen 🙂

    Håller med dig om att det vore fruktansvärt om ens partner inte ville ta i en för man var gravid. Man får ju hoppas att det inte är speciellt vanligt! Sköt om dig! Kram

  2. Ja, spännande! Jag gillade aldrig att vara gravid, men min man tyckte det var fantastiskt och klappade och pussade på magen hela tiden…Det var mysigt kommer jag ihåg! Det låter ju hemskt om ens partner inte skulle vilja det! Nu är ”magen” dock 8 år gammal och sötare än någonsin, så du har många härliga år att se fram emot!

    All lycka till med lilla pyret!

    Kram
    /Louise

  3. Jätte fin mage och det är härligt att höra att du mår så bra, både fysiskt och psykiskt! 🙂
    Gött att läsa om er lycka som fortsätter att skina på er 🙂
    Stooooooooor kram

  4. Gullmage! =D ❤

    Tiden går oerhört fort (förutom sista veckan som sniiiiiiglar sig fram 😉 ) så njut bara =). Visst är det underbart att ha en "enkel" graviditet! Men jag tror mycket också hänger ihop med att du är så trygg och lycklig. Det gör allt i tillvaron mycket enklare.

    Visst är det underbart med en man som tar i magen och som tycker man är sexig? Exet var också helt galen i magen under graviditeten.

    Ta nu hand om er ordentligt så ses vi på torsdag! Ser fram emot det!
    KRAM

  5. Hej på Er! Ja Du och magen 🙂

    Så spännande!

    Tänker att det är ju bådas Pyret där inne i magen så självklart så ska han ”pyssla” om magen också. Kan man låta bli annat funderar jag också?

    Är käre sambon besviken att han inte fått tampas med en grinig hormonhäxa….? 😉 Skrattar lite här.

    Vi kommer att vänta med spänning när det börjar bli dags att åka till förlossningen.

    Turtlan

  6. Norpan:
    Tack! Ja det är helt fantastiskt! Grejen är den att jag aldrig längtat efter barn, men jag inser att det har nog haft med fel killar å göra. Så nu är jag nästan uppslukad av det som händer =)

    Louise:
    Jag har mått så bra under hela tiden så jag måste säga att jag gillar´t =) Men visst ser jag fram emot vad som komma skall. Kram!

    Frk Svensson:
    Tack gulliga Du!!!

    Metalbruden:
    Tack för dina fina ord. Stor kram tillbaka!

    Emm:
    Tack!!!! =)

    T&P:
    Tack fina Du!

    Vilse:
    Vi njuter för fulla muggar här =)
    Ses på torsdag!!! Kramar.

    Turtlegirl:
    Hahaha nä sambon är knappast besviken.
    Ja, ni är ju som en familj ni bloggvänner.. så det lär väl slängas ihop ett inlägg när det är dax 😉

  7. Åååååååååh! Äntligen 😀 😀 😀
    Vilken fin liten kula du har 🙂

    Tur för sambon att han är som han är 😉 Annars hade han haft ett litet bloggäng efter sig, haha 😛
    Så spännande att få fortsätta följa med dig på din resa 🙂

    Kramar!

Kommentera

