En djungel, fina vänner och den bästa sambon.

Det är rena rama djungeln det här med föräldrapenning, föräldraledighet och anmälningar hit och dit.
Olika kommuner har olika bestämmelser och ibland även vissa arbetsplatser.
Blir alldeles snurrig.
De vänner jag har pratat med har alla olika erfarenheter.. Ja, det gör ju det hela enklare 😉
Självklart vill jag passa på att va hemma så länge som möjligt, men det lutar mer och mer åt 1 år som så många andra. Jobba halvtid sen kanske?
Ska boka in ett möte med försäkringskassan när det börjar närma sig.

Även det här med barnvagn är inte det enklaste, men det är åtminstone skoj 🙂
Står och väljer mellan två olika vagnar. Vi får se vilken som drar det längsta strået i slutänden.
Tänker hela tiden att det är lång tid kvar, det är ingen brådska. Men veckorna rullar fort, fort, fort.

Idag fick jag ett samtal om visning av min lägenhet.
Kyss mig i arslet att jag tänker åka 32 mil (tor) för 30 minuters visning.
Gulliga J ställer upp och tar emot de som ska titta.
Inte bara J som är gullig. A&A ställer upp och tittar på barnvagnar i Stockholmsområdet om det dyker upp något intressant.
Gulliga, gulliga vänner 😀

Ikväll blir det Te och äggsmörgåsar när sambon är borta.
Det var tomt i sängen utan honom i natt. Men i morgonkväll är han hemma igen.
Innan han åkte igår sa han att på lör-sön tyckte han att vi inte skulle planera in någonting alls.
Bara mysa och ha det skönt.
Låter perfekt i mina öron 🙂

7 comments

  1. Du, ett tips ang barnvagar är en affär här i stan som också säljer på nätet.
    Ska visst ha bra priser också… Har jag hört men inte testat själv ;-))

    Ägs av två småbarnsföräldrar som började sälja hemma i garaget o nu har en egen affär.

    Kolla på kopbarnvagn. se

  2. Alltså det här med barnvagnar har jag förstått är en riktigt djungel.
    En gammal kollega till mig som skulle få barn berättade glatt att hon hade hittat en barnvagn för fyra tusen och då ingick hjulen. QUE?! Vadå ingår? En vagn måste väl ha hjul? Eller? Haha! Crazy juh!

    Skönt att ha vänner som ställer upp när man som bäst behöver det, då dyker guldkornen upp… 🙂 Och vilket fint förslag av sambon. Ni kan nog behöva bara vara lite. Njuta av friden 🙂

    Många kramar!

  3. Det är bara hojta om jag kan göra nåt =).

    Ärligt talat med barnvagnar… Man byter dem. Alltså man köper en som fungerar första månaderna, sen vill man ha nåt annat och då köper man en annan beg. Sen vill man ha en sulky för sittvagnen blir för tung. Så investera INTE i nåt nytt fint och dyrt. Satsa på nåt praktiskt! För ni kommer ändå vilja byta sen…

    Men det där vet ju du redan ;-). Jag håller på Teutonian.

    Skönt med oplanerat mys!
    Och snart är det oktober!!! Jippie!

    Kram

  4. Turtlegirl:
    Tack för tipset =) är dock ute efter en begagnad. Helt galet vad de kan ta för priser =/

    Billie:
    Nog är det en djungel allt och en svindyr sådan 😉 men de vagnar vi tittat på har hjul, haha
    Kommer bli jättemysigt med myshelg =)
    Kram kram

    Vilse:
    Tack, fast nu ska det ha ordnat sig med den hjälp jag behöver =)
    När det gäller vagn är vi helt och hållet inne på begagnat. Lusläser Blocket flera gånger om dagen. Men jag hoppas på att hitta en som jag inte ska behöva byta förrän det är dags att lämna den stora sittvagnen. Här på landet skulle jag bli galen på någon liten paraplyvagn =)
    Teutonian är nr1 men Urban jungle tror jag skulle passa oss bättre. Vi får se vad det blir.

    Mycket skönt med en oplanerad helg tillsammans och som sagt, snart är det oktober.. tjoho =)

    Kram

  5. Hahaha det som jag tänkte på när jag läste det här har inget med barnvagnar att göra. Utan det är det faktum att man får vara ledig så länge när man får barn…;=) Kanske ska bli avelshingst som jag funderat på och fixa till en unge med jämna mellanrum ( typ 1 gång / år) och vara pappaledig hela tiden…ha ha ha.

    Kraaaaaaaaaaaaam!
    /D

  6. Ja, har också hört att det ska vara en djungel med barnvagnar. Min brorsa och svägerska beställde sin över nätet från Tyskland. Blev billigare så och det är verkligen en jättebra vagn. Annars kanske du kan få tips från ”Solsidan” 😉

    Härligt med goa vänner som ställer upp! De är guld värda! Hoppas ni fick en mysig helg! Kram Norpan

Kommentera

