Hemma och vänder

Är hemma och vänder.
Tvättar, plockar av hallonen, vattnar och ska packa stora resväskan den här gången.

I morgon plockar jag upp kärleken på Arlanda för att sen fara omkring i landet fram tills nästa söndag.
Anar att jag under den sista veckan av min ledighet (v31) kommer se fram emot mysiga och mycket lugna dagar på hemmaplan. Håller tummarna för att jag inte kommer behövas på jobbet, har nämligen satt upp mig på jour ifall det skulle krisa.

I tisdags blev det en sväng till Stockholm och igår var jag i Söderköping.
Två härliga dagar med härliga vänner. Mår så bra av att träffa dem 🙂
Finns det något bättre än att umgås med människor som genuint visar att de uppskattar och verkligen bryr sig om en? Umgås med människor där det hela tiden är ett givande och tagande?
Börjar ruttna på de som hela tiden tycks tro att jorden cirkulerar kring just dem. De som hasplar ur sig en liten fråga om hur en annan har det, för att sedan snabbt återgå till sitt eget universum.
Kanske får köra med samma taktik tillbaka 😉

4 reaktioner på ”Hemma och vänder

  1. Hej o hå på turnén! För det påminner lite om det :-)) Passa på o res för nästa sommar blir det inte lika enkelt. Nästa sommar blir spännande på annat vis :-))

    Så hoppas Du & magen mår bra!

    Go tur!

  2. Turtlegirl:
    Japp, väskan är packad och frukosten är fixad. Jag är redo för lite Sverigeturné 🙂
    Blir faktiskt en sväng till solstaden med i början på nästa vecka, så du får gärna dansa en liten soldans åt oss.

    Både jag och magen mår bra tack!

Kommentera

