Ibland blir det bara tok

Tänk vad tokigt det kan bli ibland.
Vi har alltid gjort så att sambon ringer och säger godnatt när han är iväg.
Det är nämligen ett av mina gamla spöken som hålls på avstånd så.
Egentligen är det ingen oro från min sida längre men nu har det blivit en vana.

I lördags var jag skittrött och bad honom ringa innan spelningen så jag kunde få sova hela natten. Sagt och gjort. Sov som en stock men i går på förmiddagen börjar ett spöke glida genom tanken. Klockan är ju si och så hos honom nu och han har inte hört av sig…
Ringer upp och säger som det är, hörs över ett videosamtal, därav gårdagens tårar  som jag vet är en blandning av saknad och hormonspratt, men vi bestämmer att det är bättre att han ändå ringer och säger godnatt.

I morse vaknar jag vid sju… inget samtal!!
Ringer upp honom och även om jag sovit gott och inte vaknat med ett spöke i huvudet, så blir det ju så fel eftersom jag var så ledsen igår och nu fick han jordens sämsta samvete eftersom han varit så stressad av att komma i säng och få någon timmes sömn innan planet går, att han helt glömt att ringa.
Då är det svårt att inte vara nära. Inte kunna kramas hårt.
För ibland blir det tok, men är man inte nära är det svårt å verkligen känna att den andra känner att det är ok.

För mig känns det ok.

Kanske har jag en bra hormondag 🙂 eller så är det pga en värkande tumme som gör att jag har annat att tänka på. Den började göra lite ont igår, men nu kan jag inte röra den utan att det gör svinont + att den är svullen.
Skitskumt!
Kan inte minnas att jag gjort något som gjort ont. Blir det värre får jag be någon kolla på den.

En reaktion på ”Ibland blir det bara tok

  1. Ja, ibland kan det bli tok. Är man van att den andra alltid hör av sig, så blir man lite orolig!

    Vad härligt att ha lite miljöombyte att se fram emot! Alltid mysigt att komma iväg lite på sommaren också 🙂

    Må så gott! Kram

Kommentera

