Vilken härlig känsla!!!

Hade tänkt skriva om helgen som tillbringades i Stockholm.
Skriva om hur jag som enda nyktra personen i sällskapet på fredagen upptäckte sidor hos vänner.
Sidor som jag inte tänkt på tidigare (beroende på alkoholen??) och som inte tilltalade mig alls.

Men efter gårdagens fantastiska händelse så känner jag inte alls för att tänka på helgen.

Igår var det dags för ultraljud!!
Med bultande hjärta såg vi på skärmen där läkaren visade oss livmodern.
Den var helt svart och den första tanken som slog mig var: ”Jag är skengravid!!”  😀
Men så plötsligt så var den där. Det lilla undret inne i min mage.
Den såg helt perfekt ut där den låg och sov med ett pickande hjärta.
En obeskrivlig känsla. Helt galet 🙂

När vi kom ut ur rummet blev det stora hårda kramen med tårarna rinnande från våra kinder.
Nu känns det verkligt, nu känns det verkligen på riktigt.
Om det går att önska ännu hårdare att allt ska gå vägen än vad jag redan gör, så önskar jag det.

10 reaktioner på ”Vilken härlig känsla!!!

  1. Visst är det konstigt det där, hur man kan se människor i ett helt annat ljus bara för att man själv är nykter. Man kan inte tro hur vissa bli på fyllan. För själv blir man ju aaaaldrig knäpp eller så…

    Roligt att allt såg bra ut på ultraljudet, förstår att tårarna kom!

  2. Härligt att allt var så bra med lill*n!! =D
    Så glad för Er skull!!!
    Håller alla tummar o tår =).

    Hoppas inte jag var en av de som uppförde mig illa… Jag som tyckte jag var rätt skötsam *S*.
    Ananrs kan jag nog ana och ja det är svårt det där. Alkohol är personlighetsförändrande. Folk tänker sig inte för, de gör saker de annars inte skulle gjort. Och framför allt vet de inte när de ska sluta i tid =(.

    KRAM

  3. Anna:
    Man ser ju nyktert på tillvaron nu för tiden, så visst ser man nya saker 😉

    Metalbruden:
    TACK!!

    Vilse:
    Tror inte det hade så mycket med alkoholen att göra, utan bara saker som jag la märke till som jag inte tänkt på innan. Tex på hur man framställer sig själv bland andra människor. Visst kan alkoholen spela roll, men jag anar att sättet finns där annars med fast jag bara inte sett det tidigare.
    Tack för tummarna =) Kram

  4. Men hur har jag kunnat missa? Har jag varit så otroligt dålig på att läsa bloggar på sista tiden?

    ETT STOOOOOOORT GRATTIS! Vad glad jag är för din skull, nu blev jag alldeles upprymd.

    Visst är det lite läskigt ibland att se de där sidorna hos andra man inte lagt märke till tidigare. Man kan ju fråga sig, vad dom ser hos en när situationen är tvärtom, alltså dom nyktra och en annan berusad :s…

    Stor grattiskram!

  5. Skrattar gott åt dina ord att skärmen var stensvart…. *L*
    Ja man blir inte klok på allt konstigt de har på sjukhus…. 😉

    Kul Kul! Måste vara en otrolig känsla.
    Tänka sig att det fungerar och att det där lilla hjärtat kan orsaka så stora tårar… glädjetårar alltså.

    Håller alla tummar jag har!
    Å stortår också!

Kommentera

