Soppatorsk..

På eftermiddagen så bestämde vi oss för en powerwalk på nära en mil.
Efter lite mer än halva sträckan börjar jag känna mig svag, yr och smått illamående.
Intaget av mat hade inte varit det bästa och det märktes nu.
Fick soppatorsk!!
Hade jag med mig något att äta?
Nope 😦
Shit vad läskigt å känna att kroppen sviker en och inte har så mycket kvar att ge.
Kärleken ville springa i förväg och hämta 4-hjulingen och köra hem mig, men vi fortsatte i lugn takt.
Väl hemma blev det banan, vatten och choklad innan vi fick i oss mat.
Sen somnade jag.

Det händer helt klart grejer i kroppen nu känner jag. Tidigare har jag klarat mig utan mat en hel dag utan större problem.
Den tiden är förbi.
Det där med att ”äta för två” är nog inte bara blaj.
Nästa promenad inleds med helt andra förutsättningar kan jag säga.

Men nu känner jag mig bra igen 🙂

För övrigt så har långhelgen innehållit en övernattning i Sthlm med gamla jobbgänget+barn (= allt för lite sömn) och igår blev det äntligen grillpremiär och säga vad man vill, vi lyckades pricka in årets  hitintills varmaste och finaste dag. Klockan 22 hade vi fortfarande 20 grader på altanen. TJOHOOO!!!

11 comments

  1. Du får bli lite som Skalman.
    Börja med en äta & sov klocka så Du får mat & vila på regelbundna tider.

    Eller så tar Du med lite ”mellis” i fickan som nödproviant.

    Skönt det gick bra och Kärleken inte behövde rycka ut med fyrhjulingen :-))

    Sköt om dig!

  2. Ta hand om dig!!
    Ju längre du går i graviditeten desto mer behöver du. Så är det bara.
    BRA att det löste sig =).

    KRAM

  3. Hahaha känner SÅ väl igen mig i det där. Tror jag skrev ett inlägg om det en gång i tiden när jag fick för mig att springa en halvmara med 2 smörgåsar i magen som frukost ?

    Det slutade med att jag sista 3 kilometrarna ”sprang in i väggen”. De sista 3km tog mig över 20 min att springa. När jag satte mig i bilen och skulle köra hem höll jag på att somna vid ratten. Då svängde jag in på en mack och käkade en snickers utan att tugga på den typ…ha ha ha. Kan säga att jag också tog en rätt lång siesta.

    Kram!
    /Douglas

  4. Douglas:
    Ja soppatorsk är inte skoj att få när man vill vara hurtig. Men jag antar att även du har det i åtanke nu när du ger dig ut på en löparrunda =)
    Kram!

    Frk Svensson:
    TACK!!! 😀

  5. Du måste äta kära!!! Jag funkar inget vidare utan mat jag inte… Och som sagt, nu har du ju två som måste ha bränsle. Ett tips är att alltid ha nån liten chokladbit eller så med sig. Eftersom jag varit/är svimningsbenägen vissa perioder har jag lärt mig det. Även vatten brukar jag se till att ha med mig 🙂

    Skönt att det ordnade upp sig i vilket fall 🙂

    Kramar!

Kommentera

