Kära dagbok

Igår var det dags för inskrivning på MVC.
Kändes jättekonstigt att sitta där.
Ska de inte kolla att jag verkligen är gravid?
Ska vi bara prata om alkoholvanor, kost och motion?

Kärleken hann inte komma till halv tolv och jag fick vara själv. Kändes trist såklart men det glömdes bort när vi väl började prata. Att han sen dök upp i slutet kändes som en stor lycka 😀

Jag är nu i 7:e veckan. En kritisk period där jag ska försöka ta det lugnt.
Jag känner att om jag gör saker som jag mår bra av så ska det nog bli bra.
Måste ju tänka så.
Orkar inte gå och tänka mörka tankar.
7:e veckan känns lite, precis i början av allt.
Men om jag tänker snart 2 månader så känns det plötsligt som en ganska lång tid 🙂
Ska inte tillbaka förens v 21 ( om 5 veckor) Då ska det göras en del provtagningar.
Ska även ringa för att få tid för Fostervattensprov.

Det dyker upp nya saker och tankar hela tiden.

Hur som helst så mår jag bra och kärleken är underbar.
Kompis A frågade om han kunde vara mer omtänksam än han redan var innan. ”Han har ju behandlat dig som om du vore gravid under hela förhållandet”, sa hon 🙂  Hahaha

Älskar honom!

Kommentera

